  • Data: 2022-02-16 19:59:51
    Temat: Re: Ogrzewanie nadmuchowe i pompa ciepła
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    > Bez znaczenia. Takich dni trafia się kilka w roku. Może być nawet
    > z COP 0.5, kogo to obchodzi. Najważniejszy jest COP w średnie
    > temperaturze podczas zimy i to za dnia, skoro to ma grzać
    > okazyjnie. Tutaj da radę byleco.

    Racja.
    A przy temperaturach do minus 2-3 stopni?
    Bo to juz ma znaczenie.

    > Tak. Klimy są śmiesznie tanie, te z grzaniem ostatnio też. Inna
    > sprawa jaka jest ucieczka ciepła z tego pomieszczenia i czy ta
    > najtańsza da radę.

    W razie czego sa kalafiory.

    > Pamietaj, że nie wszyscy lubią być grzani podmuchem oraz że klima
    > do grzania startuje z opóźnieniem nawet kilku minut.

    Będą sie musieli przyzwyczaic. :)

    > Minimalny wkład to była by grzałka od prodiża.

    No ale grzałaby z cop =1...
    Wiec w okresie 10 lat wyszłaby zapewne mniej oszczednie...

    > Może inaczej: klima
    > z grzaniem to najlepszy sposób zagospodarowania energii
    > elektrycznej do podnoszenia tempertury, co nie oznacza minimalnego
    > wkłądu finansowego, a jedynie nie największy.

    Wiadomo ze optymalizacja tego kosztu to cena montazu, czas działania,
    wzgledna bezobsługowosc, uzysk ciepła vs włozona energia...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu