    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: Ogrzewanie - obieg - pytanie do praktyków
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: 25 Aug 2018 19:36:14 GMT

    On Sat, 25 Aug 2018 21:24:37 +0200, Sebastian Biały wrote:
    > Więc w oba obwody wstaw zawory jeśli obawiasz się znaczych róznic w
    > przepływie. Ustawione w jakimś % otwarcia zadziałają jak kryzy.
    > Doświadczalnie dojdziesz jak je ustawić.

    Całkiem to sensowne, nie pomyślałem o takiej opcji, dzięki za wskazówkę!
    W zasadzie to wystarczyłby jeden zawór, na obiegu "łatwiejszym" dla wody
    (czyli ten od zbiornika - łatwiejszy dlatego że przekroje tam dużo
    większe + grawitacja pomaga).

    A czy łączenie grzejnika za pomocą pexów to jakaś herezja? Wydaje mi się,
    że pexy są do tego całkiem kompatybilne, ale jak wspomniałem ten pomysł
    dwóm hydraulikom (przy całkiem innej okazji) to ci krzywili się
    niezmiernie, coś przebąkując że "do TAKICH rzeczy to tylko spawane rury
    majom być". Podejrzewam że ich preferencja do spawów wynika z tego że na
    tym zarabiają, ale może są jakieś racjonalne powody dla których pexów
    jednak nie przy ogrzewaniu?

    Mateusz