  • Data: 2018-08-25 22:14:32
    Temat: Re: Ogrzewanie - obieg - pytanie do praktyków
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 25 Aug 2018 13:02:22 -0700, WS wrote:
    > A to nie jakas instalacja z kotlem na paliwa stale? Pexy niby wytrzymuja
    > na chwile 95, ale trudno zagwarantowac w takim kotle, z wiecej nie
    > bedzie, np. padnie prad, pompy przestana dzialac i woda sie zagotuje...
    > a np. w gazowy sie wylaczy i problm nie istnieje

    Tak, paliwo stałe. Ściślej drewno. Temperatura obiegu dochodzi do ok. 65°
    C. Jak pompa się wyłączy z braku prądu to w kotle faktycznie może dojść
    dość szybko do 90°C, buforek w kotle ma tylko kilkanaście litrów. Więcej
    jak 90 nie pójdzie, bo przy tylu uruchamia się zabezpieczenie chłodzące
    kocioł wodą wodociągową.

    Obecnie mam obieg kocioł-pojemnik z rur spawanych, a cała reszta
    instalacji (własnego wykonania) z pexów. Na pexach które kupiłem
    producent podawał że wytrzymują do 95°C non-stop, a w krótkich porywach
    do 110°C, stąd mój pomysł by użyć ich do ogrzewania grzejnika.

    Mateusz