  • Data: 2018-08-25 22:47:24
    Temat: Re: Ogrzewanie - obieg - pytanie do praktyków
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 25 Aug 2018 22:35:08 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Z kolei jak opisywałem swoją domową instalację, przyszedł mi do głowy
    > inny pomysł. A może by tak ten kotłowniany kaloryferek sieknąć w szereg
    > ze zbiornikiem ciepłej wody? Jak ma nie grzać, to go bocznikować
    > (zworką)
    > i odcinać (przełącznikiem).

    Ten pomysł już miałem onegdaj, kiedy to hydraulik robił instalację.
    Zasugerowałem mu wtedy, czy by może właśnie nie dać zworki+przełącznika,
    bo a nuż za 10 lat będę chciał se coś wstawić w szereg.
    Takiego arsenału wyzwisk pod moim adresem jeszcze w życiu nie słyszałem
    (a doświadczenie w tej materii - w roli adresata - mam niemałe).
    Ostatecznie zrezygnowałem z pomysłu. Nie tyle przez reakcję (jakże żywą)
    hydraulika, co przez to, że zdałem sobie sprawę że taki system nie miałby
    żadnej regulacji poza włącz/wyłącz. Dławienie grzejnika wczesną wiosną
    powodowałoby bowiem jednoczesne przegrzewanie się kotła (paliwo stałe), a
    tego wolę unikać.

    Mateusz