  • Data: 2018-08-26 13:17:29
    Temat: Re: Ogrzewanie - obieg - pytanie do praktyków
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 26 Aug 2018 11:30:56 +0200, nadir wrote:
    > Coś takiego?
    > https://bielsko-kominki.pl/Piec-wolnostojacy-La-Nord
    ica-TERMONATHALIE-
    D.S.A.-bordo

    Dokładnie to. Mój kilku-letni, ale wygląda identycznie.

    > Pod tymi bocznymi blachami/kaflami jest pewnie upchana wełna mineralna,

    Otóż wcale nie. Za kaflami jest.. pustka. Ok. 2 cm przewiewu. Te kafle
    mają wartość wyłącznie estetyczną. A potem (wokół paleniska) blacha. Za
    blachą nie wiem, pewno tam jakaś izolacja będzie, ale to szczelnie
    zamknięta komora więc ciężko powiedzieć. Od strony paleniska też nic nie
    widać, bo wszystko wyłożone takim białym kamienio-podobnym czymś.

    Gdyby temat był prosty to faktycznie zdjąłbym pokrywę/otulinę/cokolwiek,
    ale tutaj sprawa wymagałaby większej ingerencji, a tego wolę unikać bo to
    jednak mocno przemyślana konstrukcja jest.

    Mateusz