    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie pelletem domu
    Date: Tue, 6 Oct 2015 16:53:01 +0200

    On 2015-10-01 18:49, Bolko wrote:
    > Podobno są piece na pelet że bierzesz worek
    > Wrzucasz do pieca i piec sobie wszystko sam robi.

    No więc w sobotę wrzuciłem 4x 15kg w celu eksperymentu, kupiony jakis
    blackstone z hipermarketu, pierwszy lepszy.

    Piec pracuje obecnie jako ogrzewanie wody i łazienki.

    Podawanie 4-sek dla ekogroszku co 60 sek.

    Aby utrzymać tą samą temperature drogą eksperymentowania w weekend
    wynegocjowałem podawanie 10sek dla pelletu. Absurdalnie duża różnica.

    Ponadto pellet wypala sie *błyskawicznie*. Trzeba się nieźle namęczyć z
    ustawieniami pieca aby w retorcie cokolwiek się łaskawie żarzyło. Wegiel
    łatwiej opanować IMHO. Musiałem skręcić dmuchawę do minimum bo inaczej
    po kilku minutach zawartość retorty wylatywała w komin i to w sporych
    kawałkach.

    Jak na dzień dzisiejszy spalił koło 50kg. To podejrzane, bo ekogroszku
    spalał mniej niż 25kg w takim samym okresie. Albo ten pellet to
    prasowane skarpetki albo nie wiem jak tym palić.

    No i okoliczna hurtowania ma 1t pelletu za 1tyś zł. Czyli zakładając że
    nie mam pojęcia jak ustawić piec to oznacza dla mnie 200% kosztów węgla.
    Pewno znajdę taniej, ale reklamują się że najtańszy ;)

    Czyściej: nie wiem, ale faktycznie mniej śmierdzi. Za to jak się otworzy
    drzwi pieca przy niepracującej dmuchawie i jak buchnie dymem ... z węgla
    tak nie buchało, nawet mokrego. Przypuszczam że pewnego dnia nie buchnie
    ale wybuchnie przy otwieraniu robiąc mi ładny gradient na wdzianku.