  • Data: 2015-10-06 18:40:13
    Temat: Re: Ogrzewanie pelletem domu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-10-06 17:53, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jak jest dym to znaczy ze jest niepełne spalanie. Za dużo paliwa a za malo
    powietrza.

    Wiem, będe to jeszcze regulował tak aby dmuchawa podawała w podtrzymaniu
    akuratna ilość. Ale to nie jest łatwe. Nie ma czujnika w retorcie, być
    może powinno być tam w ogole kilka termopar (minimum 3) aby utrzymać żar
    na właściwej wysokości. Ale jak zaczne przerabiać piec to nie skończe do
    emerytury :/

    > Niektóre miały analizę spalin pod katem zawartości tlenu.

    Od dawna kombinuje żeby wsadzić czujnik lambda w komin i sterować nim
    dmuchawę. Jedynie co minie ogranicza to smutne przyglupy w garniturach z
    ubezpieczalni którzy zapytają kto robił sterownik i gdzie jest
    certyfikat czegośtam.

    Pellet jak na razie okazał się kłopotliwy. Na pewno nie działa tak że
    zasypuje zamiast węgla i samo działa. Nie działa.