    From: "Maniek4" <s...@c...chrl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie podłogowe II- pytania (długie)
    Date: Tue, 16 Mar 2010 18:52:16 +0100

    Użytkownik "putek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hno3fr$gtb$1@news.onet.pl...

    > Pierwszy instalator zaproponował system oparty na elementach KAN-therm. Na
    > każdym piętrze rozdzielacz z pompką cyrkulacyjną, do rozdzielaczy
    > doprowadzony pion zasilający z pompką cyrkulacyjną pracującą 24h.
    > Regulator wyposażony w siłowniki do których podpięte będą termostaty
    > pokojowe.

    Chyba za drogo. Takie rzeczy stosuje sie raczej lokalnie w ukladach
    mieszanych. Skoro caly dom to podlogowka to czemu nie sterowac tym
    centralnie?

> [...]
    > mieszającego (sprzęgło hydrauliczne?)wraz z pompkami cyrkulacyjnymi
    > umieścić w kotłowni + oczywiście rozdzielacze na każdym piętrze. Plusem ma
    > być skrócenie obiegu wody zasilającej + niższy koszt + wyeliminowanie
    > ewentualnego szumu pompek(?)- rozdzielacze będą na klatce schodowej. W tej
    > wersji instalator twierdzi, że przy podłogówce nie ma sensu stosować
    > regulatorów pokojowych bo podłogówka ma dużą bezwładność i w domu
    > utrzymuje się stałą temperaturę regulowaną na rozdzielaczu. Do tego
    > zaproponował położenie rurek co 7,5cm (!) żeby ogrzewać pomieszczenia przy

    Druga opcja podoba mi sie znacznie bardziej. Jedna pompka, jeden mieszacz.
    Sterowanie regulatorami pokojowymi jest troche bez sensu, drogie i nie
    dziala jak trzeba. Od tego jest pogodowka i wlasciwa regulacja przeplywu. Te
    termostaty beda dzialaly jak ogranicznik temp., bo temp. zasilania bedzie
    sterowal regulator pogodowy ktory masz w kotle. Wystarczy dobranie krzywej,
    regulacja przeplywu i wiecej tego nie dotykasz.

    > Co o tym sądzicie. Pierwszy brzmi sensowniej ale drugiego znam? Jak
    > sterujecie swoim ogrzewaniem podłogowym.

    Nie sterujemy, steruja ci co maja dziwnie zrobione.

    > Czy opłaca się stosować np regulator godzinowy z możliwością
    > zaprogramowania obniżenia dobowego. Przypomnę, że dom jest dwupokoleniowy
    > i jedno piętro jest użytkowane cały czas a dwa pozostałe tak jak
    > pracują/uczą się mieszkańcy.

    Podlogowka to duza bezwladnosc i praktycznie nie nadaje sie do sterowania
    czasowego. Moze to jakos wyjdzie, ale pewnosci bym nie mial. W
    pomieszczeniach ktorych chcesz obnizacz temp. powinienes rozwazyc
    zainstalowanie grzejnikow.

    Pozdro.. TK