  • Data: 2010-03-15 10:29:08
    Temat: Re: Ogrzewanie podłogowe - pytania
    Od: QbaB <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Mar, 10:34, "Bartek" <b...@o...pl> wrote:
    > Witam
    > Postaram się troche doprecyzować, aczkolwiek rzeczy które sobie założyłem to
    > tylko i wyłącznie mój wymysł. Nie wiem czy to dobre rozwiązanie czy nie,
    > może coś mi podpowiedzie zasugerujecie jakieś zmiany?
    >
    > Dom 163 m2 z garażem
    > Parter
    > parter to salon z kuchnią około 50 m2 (tam chce dać tylko podłogówkę),
    > wiatrołap (myśle żeby tam dać jakiś grzejnik, łazienka (podłogówka i
    > grzejnik), garaż grzejnik.
    > Czy w holu też daje się ogrzewanie czy nie ma sensu.
    > Na dole jeszcze bedzie kominek
> [...]

    Jeżeli jestes gotwy dać w pokojach podłogówkę to lepiej dać ją
    wszędzie i nie bawić się w żadne grzejniki.
    Ja mam częściowo podłogówke i częściowo grzejniki i jedyny problem
    jaki jest z podłogówka to szybkość rwkacji na zmiany temperatury. Jak
    na zewnątrzs ię ociepla to w domu robi sie za ciepło (ale tez nie mam
    żadnego sterowania). Może sterowanie podłogówni czujnikiem pogodowym
    by pomogło.
    Wiatrołap to pierwsze pomieszczenie w którym dałbym podłogówkę (no
    może 3-cie po łazience i kuchni). Garaż moim zdaniem to też idealne
    miejsce na podłogówkę.
    Powtarzam, jedyny problem przy podłogówce jaki może Cie spotkać to są
    pokoje i zbyt wolne stygnięcie w razie nagłego ocieplenia (problem ze
    spaniem w zbyt nagrzanym pomieszczeniu) reszta moim zdaniem to same
    plusy, przynajmniej zimą.
    Nie wiem jak to będzie latem gdy większośc podłóg to płytki i panele
    które są jednak zimne w dotyku.
    Generalnie podłogówka nie sprawdzi się w pomieszczeniach ogrzewanych
    okazjonalnie z racji ogromnej bezwładności.

    Pzdr
    QbaB