  • Data: 2010-09-15 16:21:46
    Temat: Re: Ogrzewanie stropu nad nieocieploną piwnicą
    Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-15 08:04, jagr pisze:

    > Głównym problemem jest migracja wilgoci. Według mnie wilgoć zawsze
    > przemieszcza się w kierunku od strony cieplejszej do zimniejszej.

    Nie masz racji. Liczy się ciśnienie pary - migracja jest od większego
    ciśnienia do mniejszego. Temperatura ma na to wpływ ale nie tylko.

    > Dlatego od strony cieplejszej powinien być opór dyfuzyjny jak największy, a
    > od zimniejszej jak najmniejszy. Taki wymóg nasuwa konkretne rozwiązanie.
    > Zaraz mnie zakrzyczą teoretycy, którzy uważają odwrotnie (patrz całe miasta
    > w termosach, opatulone od zewnątrz).

    Nie jestem teoretykiem (mieszkam w domu docieplonym styropianem).
    Zgodnie z twoją teorią teraz (po kilku latach) po ścianach powinna mi
    płynąć woda (nie ma prawa migrować w drugą stronę bo zimniej jest na
    zewnątrz). A jednak problemy z wilgocią ścian były tylko w pierwszym
    sezonie.

    Inny przykład: ściana zewnętrzna w łazience powinna wsysać wodę jak
    gąbka (zawsze głębiej jest chłodniej). Tymczasem o dziwo w środku nie
    gromadzi się w nieskończoność woda.

    M.