  • Data: 2010-09-16 20:40:26
    Temat: Re: Ogrzewanie stropu nad nieocieploną piwnicą
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 16-09-2010 o 05:38:19 hk <h...@k...pl> napisał(a):

    > Mury piwnicy mi murarze stawiają, baaardzo powoooli :)
    A to spokojnie, myslałem że już masz gotowe.

    > Ale piwnica stosunkowo płytko wkopana (2,4m ława-grunt bo albo mi coś
    > podrzucili pod ławy - bardziej prawdopodobne, albo więcej betonu wylali
    > - nie wierzę bo szalunków robić się nie chciało a lali w ziemię) i
    > musiałbym wysoko wynosić ścianę ponad poziom gruntu. Co na spadku
    > działki daje wyjście z salonu półtora metra nad ziemią i schodzenie na
    > plac po drabinie...
    Spokojnie, nawieziesz trochę ziemi i ustawisz taki poziom jak ci pasuje.
    Nie zapomnij o drenażu, i ociepli sobie piwnicę styro z zewn-ątrz, może
    być zwykły, zanim przykleisz styropian to wysmaruj dobrze co najmniej dwa
    razy
    ściany piwnicy dyperbitem (wodnym aby nie zniszczył styropianu), potem
    przykleić
    styropian i na niego folia kubełkowa, kubełkami do styropianu.
    Jeżeli masz wysoki poziom wód gruntowych to tylko izolacja ciężka, bez papy
    i ścianki się nie obejdzie.

    > Dlatego oszczędzać chcę na grubości podłogi w piwnicy i na parterze.
    Ale 10cm nie zbawi, w piwnicy nic nie musisz dawać, ale pod wylewkę
    na parterze tak, w piwnicy pod wylewkę także, będzie cieplejsza piwnica.

    --
    Pozdr
    JanuszK