  • Data: 2010-09-15 19:50:56
    Temat: Re: Ogrzewanie stropu nad nieocieploną piwnicą
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 15-09-2010 o 07:24:34 hk <h...@k...pl> napisał(a):

    No jak widze to koledzy podyskutowali o wszystkim tylko nie o twoim
    problemie :)

    > Czytam, że sufit nieogrzewanej piwnicy należy ocieplić styropianem.
    > OK, rozumiem, że ocieplam bo nad piwnicą ma być cieplej.
    > Znalazłem obrazek z którego wynika, że styropian daje się pod sufitem w
    > piwnicy
    Daje się sam też tak robiłem.

    a nie daje się na podłodze na parterze(???)
    Też się daje :) Nieocieplenie wylewki jest błędem, będzie bardzo
    zimna podłoga. Zatem daj jak możesz.

    Jak czytam o
    > ocieplaniu podłóg na gruncie to piszą, że styropian tak, ale w piwnicy
    > nie trzeba,
    Bo to zależy jaka piwnica, ja kiedyś miałem taką że nawet woda zamarzała.

    bo i tak na 1 metrze w ziemi jest dużo cieplej niż na
    > zewnątrz - powyżej zera zawsze.

    No tak ale to 1m wgłąb na powierzchni ziemia przez ławy jest wychłądzana
    także pod wylewkę na gruncie trzeba dać sporo izolacji.

    > I takie pytanie mam: jeśli uwierzyć w to, że na gruncie jest 4-8 stopni,
    > to pod sufitem nie jest mniej (ciepło z kotłowni, z samochodu co wjechał
    > do garażu). Podobno będzie to np. 6-12 stopni. Czy naprawdę lepiej
    > izolować sufit piwnicy (żeby strop nie stygł od piwnicy) niż podłogę
    > parteru (żeby ciepło nie uciekało w strop)?

    Na jakim etapie jesteś, bo jeżeli dopiero zaczynasz budowę to oczywicie
    trzeba dać
    na parterze pod wylewką, jak będzie b.zimna piwnica to trzeba ją dodatkowo
    zaizolować
    aby nie była zimna a jak się nie da to na ile się da odizolować ją od
    reszty
    domu, a ztym jest problem bo na zimnych ścianach pod izolacją będzie się
    wykraplać
    wilgoć i będzie pleśń.

    --
    Pozdr