  • Data: 2019-07-16 15:36:25
    Temat: Re: "Ogrzewanie" wody w basenie
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .07.2019 o 15:01 Mateusz Viste <m...@n...pamietam> pisze:

    > Czy faktycznie ryby są niezbędne? Komar potrzebuje wody stojącej do
    > rozwoju, a te eko-cuda są zdaje się non-stop pompowane.
    Komar wykluje się w zagłębieniu liścia lili - nie musi mieć metra wody pod
    sobą.

    > Przed domem mam malutką sadzawkę, do której wpada strumyk, a nadmiar wody
    > wylatuje drugą stroną w kierunku doliny. Komarów (oraz innych larw) brak
    > - a ryby tam nie ma żadnej (za to pijawek na dnie jest od zatrzęsienia,
    > sam nie wiem jakim cudem się tam znalazły).
    Kwestia czasu - u Ciebie pojawiły się pijawki, pojawią się inne stworzenia
    wodne przyniesione z deszczem, przez wiatr, ptaki.

    > I ja podchodzę do tego sceptycznie (dlatego pisałem, że musiałbym
    > zobaczyć, aby uwierzyć), ale będąc kilkunastoletnim chłopcem jeździłem
    > rowerem nad różne stawy i jeziora aby popływać. Niejednokrotnie miejsca
    > bezludne i zarośnięte trzcinami, w Kaszubskich lasach. Nikt tych jezior i
    > stawów nie filtrował, nie chlorował ani nie czyścił - a woda była
    > krystaliczna. Nie wiem, czy rzeczywiście da się to odtworzyć na małą
    > skalę,

    aby taki stawik miał rónowagę biologiczną nie musi mieć wcale powierzchni
    kilku hektarów.
    I ja znam pełno takich mini stawów z krystalicznie czystą wodą - ale są
    pełne życia i do kąpieli się dla mnie nie nadają.

    TG