    From: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Date: Fri, 26 Jul 2013 16:04:15 +0200

    > Ja obecnie grzeję zwykłym węglem (też raz w roku wyglądam podobnie jak
    > szwagier) i więcej w życiu nie chcę mieć z tym bagnem do czynienia. Węgiel
    > to brud, smród (okna otworzyć w zimie nie można), do tego czyszczenie
    > komina, a więc kolejny syf, etc. i wcale nie takie znowu niskie koszty.
    > Pompę robisz raz a dobrze i masz wszystko w nosie. Czystym nosie.

    Chyba przesadzasz trochę
    ja grzeję dom po posadzkach 260m2 (sciany 0,18 m2K/W) w 3T się mieszczę w
    cenie ponizej 500zł
    , więc grzeję za 1,5k, wszystko ładniew w pudłach, żeby sieszniej było to
    eleganckich białych foliowanych :)
    w kotłowni mam czysto, kaloryczność opału 28MJ zawsze biorę z mała
    zawartością popiołu, aby często nei wymianiać, fakt mam dojście do taniego
    opały, ale nawet jak bym płacicił 700zł to by się opłacało

    w kotłowni mam bardzo czysto 3 seson palę, jak wsypuję do podajnika
    to tylko rączki umyję i mogę na białą kanapę się kłaśc, jak by pudła
    przetrzeć z kurzu to i rąk bym nie musiał myć,
    a przecież nie kopcji mi się na czarno z komina bo nie palę smieci, więc
    trochę przesadzasz,
    albo mowisz o jakis starych instalacjach.

    Popiół zimą raz na tydzień/dwa wywalam, wyciągam popielnik ostygnie to leci
    do kosza, kotła
    nie gasiłem ani razu przez cały sezon.

    podłoge raz na tydzień przetrzeć i tak trzeba bo po piwnicy chodze w białych
    skarpetkach bez papci :)