  • Data: 2013-07-30 23:25:07
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 30 lipca 2013 13:24:23 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Większość buduje się na małych działkach , bardzo często są to działki nie
    > większe niż 800-1000m2.

    Na DZ wystarczy w wiekszosci 400m2. Jak masz dobre warunki to i 300m2.
    Do tego dom z podjazdem 200m2 i wychodzi ze nawet na dzialce 5ar mozna
    zmiescic poziomy DZ.

    > Piec na ekogroszek /gaz jest tani i nie ma żadnego znaczenia wielkość
    > działki. Koszty zakupu , montażu są dużo niższe niż pompy , tym bardziej z
    > DZ pionowym.

    A mnie dziwi ze ktos kto buduje dom wchodzi w ogole w cos takiego jak wegiel:)
    Zawsze bylem zdania ze po to sie buduje dom zeby mieszkac bardziej komfortowo
    i wygodnie. Z piecem na ekogroszek tak nie jest :)

    > Nie jest problemem wydać olbrzymią kasę na coś co później da nam minimalnie
    > mniejsze koszty użytkowania , sztuką jest kupić coś co nie jest drogie w
    > zakupie a później eksploatacja nie będzie też zbyt droga ...

    A nie jest problemem wydac olbrzymia kase na dom i opalac go sposobem jak w
    sredniowieczu? :) Juz o tym pisalem - to tak jakbys kupil ferrari i wsadzil
    do niego silnik parowy na wegiel. Jasne, ze mozna, tylko to jest bez sensu
    i przynajmniej dla mnie - nie o to chodzi.

    I powiem, ze w tym sensie to ja zaczynam nawet kogutka rozumiec ze woli
    mieszkac w mieszkaniu niz w domu - jakbym ja mial zasuwac na etacie palacza
    przez 365 dni w roku to tez bym chyba wybral mieszkanie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.