  • Data: 2013-07-30 23:38:30
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 30 lipca 2013 23:07:55 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Bez sensu. Dużo rzeczy nie przelicza się na pieniądze. Kosi się trawę i też
    > tego nie przelicza , a zajmuje to więcej czasu niż obsługa pieca , tak samo
    > podlewanie trawy , ogródka i wiele innych rzeczy.

    Ale kazda z tych rzeczy mozna w pewien sposob uproscic, wydajac na poczatku
    wiecej kasy. Zamiast trawnika mozesz urzadzic np. ogrod w stylu japonskim
    z wieksza iloscia zwiru/kamyczkow ktorych nie musisz kosic. Albo kupic sobie
    traktorek do koszenia lub po prostu porzadna szeroka kosiarke. Zamiast latac
    ze szlauchem mozesz zainstalowac system nawadniania (bede robil w przyszlym
    roku bo to calkiem tania inwestycja). Zeby nie pielic rabatki mozesz
    przyinwestowac w geowloknine + kore, czy tez wspomniane wyzej kamyczki ozdobne.
    I tak dalej i tak dalej.. Wszystko mozna sobie uproscic, inwestujac niestety
    na poczatku w to wieksza kase. Kwestia wyboru i mozliwosci. Jak kogos nie stac
    to trudno - bedzie musial w to wszystko wkladac duzo swojej pracy i
    prawdopodobnie taki kogutek bedzie sie wtedy z niego smial ;)

    > U mnie załadunek zajmuje kilka minut , raz na minimum tydzień. Wysypanie
    > popiołu kilka minut , czyszczenie kilka minut , umycie podłogi - kilka
    > minut. Niech będzie że w ciągu tygodnia "marnuje" max pół godziny.

    Czyli w ciagu 30 lat zmarnujesz na obsluge tego pieca az 450 godzin.
    Wliczajac sen - to tak jakby Cie zamknac na caly miesiac w kotlowni :)
    Malo? I po co to wszystko skoro w rozrachunku za 30 lat pompa wyszlaby
    znacznie taniej :)

    > Mogę w przyszłości zamienić piec na ekogroszek na piec na gaz lub na pompe
    > ciepła powietrzną , więc takie gadanie że jest się "skazanym" jest bez sensu
    > bo nie jest tak ...

    Jestes skazany w sensie ekonomicznym. Gdybys podjal decyzje o PC na etapie
    budowy to juz bylbys o "komin" do przodu. Czyli pare tysi. Nie musialbys
    budowac skladu na wegiel i tak dalej. Teraz jak to wszystko masz to ekonomicznie
    sie po prostu nie oplaca przechodzic na PC bo juz zainwestowales w kotlownie
    na wegiel.

    > WM z rekuperatorem lub mam. W poprzednim roku zamontowałem sobie.

    Widzisz - gdybys zamontowal odrazu PC + WM to nie musialbys budowac ANI
    JEDNEGO komina. No, chyba ze masz kominek. Masz? A ile masz kominow?
    Ile kosztowaly? :) Kupowales okna z nawiewnikami? Ew. dodatkowe nawiewniki
    w zwyklych oknach? Jakbys sobie to wszystko zsumowal to wyjdzie ze ta PC
    by kosztowala tyle co ta cala kotlownia na wegiel :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.