    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 31 Jul 2013 11:13:53 -0700 (PDT)
    <kst8q1$l87$1@speranza.aioe.org> <b...@m...org>
    <kstpja$53o$1@speranza.aioe.org> <12ztgj5gu9yo0$.dlg@myjk.org>
    <kt7sh3$irc$1@speranza.aioe.org> <1wv2lq4p4h6md$.dlg@myjk.org>
    <kt87p5$ior$1@speranza.aioe.org> <1...@m...org>
    <kt99va$mt$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <ktap06$41e$1@speranza.aioe.org>
    Subject: Re: Ogrzewanie z ziemi
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 31 lipca 2013 12:30:32 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Taaa ...
    > Jak ktoś nie chce nic robić w domku , to niech nie kupuje dom ...

    Ale jedno drugiego nie wyklucza.

    > Mając mieszkanie nie będzie się martwił o odśnieżanie ,

    Podgrzewany podjazd.

    > podlewanie ,

    Automatyczny system nawadniania.

    > naprawy

    Porzadnej jakosci osprzet i materialy - na pewno nie kociol weglowy ktory
    bedzie trzeba naprawiac dosc czesto (zacinajacy sie podajnik etc), a padnie
    do max 10-ciu lat :)

    > , pielenie i wiele innych rzeczy ...

    Geowloknina przykryta czyms (kora, kamyczki) - nic nie trzeba pielic.

    Jak widzisz - mozna miec dom i nic przy nim nie robic. Tylko trzeba wiedziec
    jak to sobie zorganizowac (i niestety wydac na poczatku troche wiecej kasy).

    > Dla tego przygotowałem się (montaż WM , spore ocieplenie poddasza) aby w
    > przyszłości przejść na gaz lub pompę powietrza ...
    > Ja nie narzekam , wiedziałem w co się ładuje i NIE ŻAŁUJĘ ...

    No i dobrze ;) Ale niech przyszli budujacy wiedza w co sie lepiej pakowac.

    > W domu mam TYLKO jeden komin. Komin spalinowo-wentylacyjny. Komin który ma 2
    > przewody spalinowe i 2 wentylacyjne. Komin wykonany z cegły.

    W calym domu jeden komin? No to maly domek musi byc rzeczywiscie.

    > Jedne komin wentylacyjny musiałbym minimum i tak mieć do wentylacji garażu

    Po co? Ja wentyluje garaz mechanicznie.

    > Kotłownia służy także jako spiżarnia i jako pralnio-suszarnia.

    Fajnie Twoje pranie musi wygladac po suszeniu :)

    > A rozumie pompę , bojer trzymasz w sypialni i nie masz kotlowni ?

    Nie porownuj ilosci zajmowanego miejsca przez pompe do kotla weglowego z
    miejscem na opal. Pozatym prawo nie okresla wytycznych "kotlowni" w ktorej
    uzywana jest pompa (czyli minimalna wysokosc, kubatura, wentylacja) - moge
    ja sobie usadowic w trakcie budowy w dowolnym miejscu. Sama pompa zajmuje
    0,7x0,7m + bojler i jakbys sie uparl to nawet w sypialni moglbys ja w szafie
    polozyc :)

    > I oczywiscie u Ciebie kotłownia była za darmo , razem z pompą :)

    Nie mam w ogole czegos takiego jak kotlownia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.