    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Date: Sat, 3 Aug 2013 00:55:39 +0200

    Kris wrote:

    > A czemu nie poziome DZ?

    > Cena samej pompy przyzwoitej jakości to 15tys jak Adam pisze. To
    > równowartośc dwóch marnych kotłów na ekogroszek. Współczesne kotły
    > raczej dłużej jak 10 lat nie pociągna(a to baardzo optymistyczne
    > założenie. Pompa więc musiałaby bezawaryjnie chodzić lat 20. Biorąc
    > pod uwage że to dośc prosta konstrukcja to jest to realne. Dochodzi
    > koszt dolnego żródła- jeślisa warunki na żródło poziome to koszt nie
    > zabija- kiolkaset metrów rury i pewnei dwa dni pracy minikoparki.
    >
    > Tu Marek dyjor mógłby się wypowiedziec bo ma taka pompe i uzywa ale
> [...]

    wstyd sie przyznać ale dotąd nie policzyłem tego solidnie....

    nawet zamontowałem liczniki energii ale nie zabrałem sie za rozliczanie tego
    bo wciąż brak czasu...

    jedno co warto o pompach ciepła woda powietrze wiedzieć to że warto kupić
    takie które mają funkcję chłodzenia, wtedy można stosunkowo tanio zrobić
    klimatyzację w całym domu. U mnie to sie pięknie sprawdza w obecnych
    upalnych czasach.

    trzeba brac pod uwagę że zrobienie normalnej klimy do większości pomieszczeń
    to koszt ok 10 do 15 tysięcy, podpięcie klimakonwektorów wodnych do pompy
    ciepła to bęzie jakieś max 5 000 , choć można znaleźć tanie klimakonwektory
    kanałowe tylko trzeba dobrze szukać.