  • Data: 2010-09-22 21:44:11
    Temat: Re: Ogrzewanie za pomocą kominka
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.09.2010 22:42, Plumpi pisze:
    > Cały czas lansuję palenie rekreacyjne, czyli kominki proste, bez bajerów
    > bez płaszczy wodnych i bez skomplikowanego rozprowadzania ciepłego
    > powietrza. Wręcz nawet lansuję piece kominkowe, które grzeją tylko i
    > wyłacznie jedno pomieszczenie.
    > W zamian za zaoszczędzone pieniądze na płaszczach wodnych czy też
    > systemie rur i zabudów rozprowadzających ciepłe powietrze lansuję
    > postawienie dodatkowego kotła na drewno w kotłowni.
    > Czy naprawdę tego nie zauwazyłeś ? :D

    Tyle razy pisales negatywnie o plaszczu wodnym, ze zrozumialem jak
    zrozumialem :)
    Czyli Twoim zdaniem gaz lub ekogroszek (u mnie pelet, bo chce uniknac
    kurzu weglowego) dla komfortu, kociol wszystkopalny dla ekonomii i
    kominek dla wypoczynku?
    Tylko, ze to jeszcze powinno byc sensownie polaczone, zeby system
    "wiedzial", ze normalnie pale ekogorszkiem, ale jak spale cos w kotle
    wszystkopalnym, to zeby on odciazyl kociol na ekogroszek. System
    inteligentnego domu sie klania ;)

    > Widzisz tylko, ze takie długie rury mają także wady. Otóż chodzi o to,
    > ze gromadzi się w nich syf. Poza sezonem gromadzi się kurz, rozwiajają
    > się bakterie, roztocza i inne paskudztwa. Raz do roku, kiedy rozpalasz w
    > kominku, włączasz wentylator i wyrzucasz to wszystko na pokoje, po czym
    > niepotrzebnie wdychasz.

    O tym nie pomyslalem :( I wogole ludzie o tym nie pisza w sieci a to
    faktycznie moze byc jak mowisz. W koncu nawet samochodowa instalacje
    wentylacyjna sie odgrzybia, a w domu jest to wielokrotnie wieksze ...

    Tylko, ze to samo (no, prawie to samo, bo dziala caly czas) tyczy sie
    wentylacji mechanicznej z rekuperatorem, a ja jednak wszedzie polecaja.
    Co o tym myslisz? Bo idea rekuperacji bardzo mi sie podoba i chce ten
    system zastosowac w domu.
    I jeszcze taka mysl z tym zwiazana - majac kominek w salonie bez
    rozprowadzenia cieplego powietrza a majac wentylacje mechaniczna z
    rekuperatorem w koncu sie to cieplo z salonu jakos odzyskuje, prawda?
    Wiec kanaly kominkowe potrzebne nie sa.

    > To zależy. Szamotowe mają tę przewagę, że dłużej trzymają ciepło i
    > zapewniają stabilniejsze warunki pracy przy sporych wahaniach
    > temperatury płomienia. Ponadto nie budując długich kanałów
    > rozprowadzających pozbywasz się miejsca, gdzie gromadzi się kurz i
    > drobnoustroje. Dobrze wykonany kominek szamotowy posiada łatwy dostęp do
    > kanałów grzewczych, które można oczyścić, odkurzyć przed odpaleniem
    > kominka. W przypadku robienia zabudów masz utrudniony dostęp do komory
    > powietrznej oraz kanałów.

    Myslalem o kominku szamotowym plus kanaly rozprowadzajace cieplo. Ale
    Twoja opinia o syfie w kanalach dala do myslenia. Jakby nie bylo,
    szamotowy wlasnie to jest to - temperatura nie szaleje.

    > Weź jednak pod uwagę, że palenie w kominku jest małoekonomiczne,
    > ponieważ sprawność kominka powietrznego jest niska. Zatem nieuzasadniona
    > z punku widzenia ekonomicznego. O wiele lepiej jest to samo drewno
    > spalić w kotle wodnym lub kominku z płaszczem wodnym.
    > Dlatego ja uważam, ze bezsensownym jest budowanie kominków z płaszczem
    > wodnym czy rozprowadzeniem ciepłego powietrza. O wile lepiej jest
    > zaprzestać na kominku rekreacyjnym, grzejącym lokalnie, a ciepło
    > wytwarzać w miejscu przeznczomym do tego czyli w kotłowni w sposób
    > najbardziej wydajny i ekonomiczny.

    Druga strona medalu jest taka, ze np. moi rodzcie w tegie mrozy grzeja
    dom do kilkunastu stopni, a w jednym pokoju maja piec kominkowy, gdzie
    pala drewnem do uzyskania temperatury wlasciwej. I to sa oszczednosci -
    nie grzejesz wody, ktora sie chlodzi w scianach itd tylko bezposrednio
    jedno pomieszczenie. Ale to moze przesc u dwojki starszych ludzi a nie w
    normalnej rodzinie.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk