  • Data: 2010-09-23 07:10:40
    Temat: Re: Ogrzewanie za pomocą kominka
    Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    news:i7dqge$283$1@inews.gazeta.pl...

    > A jakbyś chciał palić tylko kominkiem, to 10 metrów drzewa spalisz za zimę
    > i nawet tego nie poczujesz... I do tego ciągłe podkładanie, wstawanie w
    > nocy... ja to przerabiałem przez jakiś czas i powiedziałem sobie dosyć :)

    Ja też sobie powiedziałem dość!.

    > Trzeba też pamiętać o jednej ważnej rzeczy - w piecu na ekogroszek pali
    > się na okrąło, nie traci się wiec energii na rozgrzanie pieca. Jak palisz
    > w kominku sporadycznie (nawet raz dziennie), to niestety, ale duża część
    > energii ze spalania drzewa idzie na dogrzanie wkładu, komina, itp. To są
    > spore straty, których nikt nie bierze pod uwagę... Zresztą można to
    > porównać do jazdy autem na krótkich odcinkach i spalaniem paliwa.

    To niestety nie za dobre porównanie. Problem tkwi nie w zuzyciu
    opału a w SADZY która się odkłada w kominku kanałach dymowych
    gdy wkład jest wygaszany i rozpalany od nowa. Ja paląc okazjonalnie
    przed każdym paleniem czyszczę (tfu!!) z sadzy deflektor który sam się
    oczyszcza przy większej mocy i wyższej temperaturze w komorze
    spalania. Na ściankach też sadza się zbiera, a jest ona świetnym izolatorem
    i dlatego najlepiej jest, gdy nie ma jej wcale. A Sadpal i inne środki
    pomagają gdy wkład jest dobrze nagrzany i najlepiej na mocy znamionowej
    co skutkuje też wyższą temp. spalin i mniejszą sprawnością.
    Jakbyś się człeku nie odwócił, tak d*** z tyłu głowy.
    T.