  • Data: 2010-09-23 21:08:35
    Temat: Re: Ogrzewanie za pomocą kominka
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Wrz, 17:43, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Da się zrobić, tylko wtedy, przy awarii musisz jakoś wymusoić ruch
    > poiwtrza. W moim hangarze ja to robię za pomoca zwykłego wentylatora...

    tu konieczny jest specjalny bypass, taka skrzynka z zapadką, jak
    wentylator nie działa, to powietrze idzie oddzielnym kanałem do
    jakiejś kratki u góry pomieszczenia, inaczej usmażysz wentylator, bo
    temperatury w rozprowadzeniu mechanicznym są znacznie niższe niż w
    grawitacyjnym
    takie bypassy są często zintegrowane razem z wentylatorem:
    http://allegro.pl/turbina-kominkowa-dospel-kom-bypas
    s-510-m3-h-filtr-i1228885444.html
    chociaż tam na schemacie działania bypassu jest nieprawda, gorące
    powietrze za cholerę nie poleci w dół :-), więc lepiej zakończyć kanał
    grawitacyjny oddzielną kratką (albo kilkoma) u góry pomieszczenia
    (powyżej czopucha kominka)

    pozdrawiam
    s_13