  • Data: 2014-11-12 09:20:35
    Temat: Re: Okap część II
    Od: slavo65 <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 12 listopada 2014 08:13:27 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Akurat fizyka jest po jego (i Bory) stronie. Jak małym otworem będzie
    > leciało 4m/s to jest większa szansa że porwie ze sobą cząsteczki pary niż
    > jak będzie leciało dużym otworem np. 2m/s nawet jeśli ten drugi okap będzie
    > miał większą wydajność w m3/h.

    Ja często mierzę jaki jest ciąg przy różnych klasycznych okapach i tylko niektóre z
    modeli osiągają to co BORA, czyli 4 m/s. Cała reszta, szczególnie te z filtrem
    "siatkowym" ma na wlotach najwyżej jakieś 2 m/s.
    Decydującym problemem jest jednak oddalenie okapu od miejsca powstawania pary, co
    powoduje, że 90% pary i tłuszczu rozchodzi się na boki zanim zostanie wciągnięte na
    górze.
    Jedynym skutecznym sposobem jest wciąganie pary bezpośrednio tam, gdzie ona powstaje.

    > Co oczywiście nie zmienia faktu że IMO cena jest przesadzona tak ze 4
    > krotnie, ale technicznie (w teorii) nie mogę nic Borze zarzucić.

    Na wolnym rynku wszystko kosztuje dokładnie tyle ile chce za to zapłacić klient a
    koszty oferenta nie grają żadnej roli.