    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 12 Nov 2014 11:38:13 -0800 (PST)
    Subject: Re: Okap część II
    From: k...@g...com

    W dniu środa, 12 listopada 2014 20:18:51 UTC+1 użytkownik slavo65 napisał:

    > Panie Adamie. Nawet lubię trochę, te Pańskie uparte teoretyzowanie, ale też trochę
    się dziwię, że nie chce się Panu podjechać do któregokolwiek sklepu, gdzie te
    urządzenia mają i sprawdzić jak to wszystko w rzeczywistości działa.

    Działa ale to działanie wymaga dużo większej mocy niż okap u góry, nad garnkami. W
    przypadku kuchenki gazowej okap boczny to nieporozumienie. Temperatura powietrza
    podgrzewanego gazem jest na tyle wysoka że naturalnie idzie ono do góry. Energia
    potrzebna do zawrócenia go musi być bardzo duża. Przy kuchenkach elektrycznych jest
    zdecydowanie lepiej ale i tak moce idące na straty są spore. Para nad garnkami nie
    występuje jak się nie gotuje. Bo jak się nie gotuje to nie ma pary. Para ma zawsze
    wysoką temperaturę, bo jak ostygnie to przestanie być parą. Idea współczesnego
    gotowania to gotowanie na granicy przemiany fazowej wody. Tak żeby nie dochodziło do
    wrzenia. A jeśli już ma wrzeć to w garnku i ma się skraplać na pokrywce i wracać do
    garnka.