    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Okrągłe betonowe słupki.
    Date: Sun, 22 Mar 2009 13:24:27 +0100

    news:gq57ob$kfo$1@inews.gazeta.pl...

    > He he he - tniemy koszty ? ;)

    Jak przez cały okres budowy;)))

    Ale nie o to chodzi. Najtańszy będzie pewnie słupek stalowy. Słupek z cegły
    to 60zł, z klinkieru 120zł, metalowy 30zł. Przy 6 słupkach różnice w cenie
    akceptowalne.
    Chcę tylko zrobić coś innnego. Płoty z "metaloplastyki" sa wszędzie i mi sie
    nie podobają. Zdecydowałem sie na przęsła drewniane i chyba bedą to deski
    poziome a nie typowe "sztachety" Słupki stalowe fakytycznie najtaniej ale
    chciałem słupki murowane więc przy laniu fundamentów zatopiłem pręty. Mam
    juz nawet na oku klinkier w cenie 2zł sztuka. Ale chodzi mi po głowie pomysł
    ze słupkami okragłymi średnicy 20cm obłożonymi strukturą. Mam taki słup na
    tarasie i obłożenie go strukturą wcale nie było takie skomplikowane

    > Jeżeli chodzi o taką metodę to już się spotkałem kilka razy, ale przy
    > nieco grubszych słupkach.
    > Jej wada to pozostawianie śladu na słupku w miejscu schodzenia się obydwu
    > połówek takiego szalunku. Trzeba to później ręcznie wyrównywać.

    Myślę że jak "szalunek" zdejme po dwóch dniacgh to spokojnie to się wyrówna

    > Możesz też ewentualnie pozostawić goły beton, a tylko zabarwć go w masie
    > na ładny kolor.
    > Niestety to wszystko są dodatkowe koszty i dodatkowa praca.
    Też o tym myslałem. Kilogram barwnika to 15zł wiec koszty do zaakceptowania

    > Jeżeli chodzi o mnie to ja osobiście zaprzestałem na słupkach z profili
    > stalowych i przyspawanych do nich żerdkach stalowych z ceownika, a do nich
    > przykręconych śrubami lub wkrętami sztachetach.
    > Mój wybór padł na takie rozwiązanie z kilku powodów:
    > 1. W miarę tanio.
    > 2. Mało roboty (trochę spawania i malowanie, a następnie przykręcanie
    > wkrętarką)
    > 3. Lubię drewno.
    > 4. Lubię lekkie, nieprzytłaczające formy.
    > 5. Łatwa konserwacja.

    Zgoda w 100%-
    No i całość jestem w stanie sam zrobić.

    > Co do zbrojenia takich słupków 4 pręty po fi 10mm to aż za dużo.
    > Ale i tak beton może się kruszyć i pękać z prostego powodu - podczas
    > wylewania takiego słupka będzie w nim uwięziona spora ilość pęcherzy
    > powietrza. Aby uzyskać słupek wytrzymały o gładkiej powierzchni musi być
    > dobrze odwibrowany. Tego nie jesteś w stanie zapewnić podczas wylewania
    > takiego słupka w ogrodzeniu.

    Po napełnieniu słupka betonem planuje solidnie go obtłuc młotkiem gumowym i
    z góry ubic prętem.

    > Oczywiście nie zauwazysz tego po roku czy dwóch, ale przypuszczam, że za
    > kilkanaście lat może już dać znać o sobie. Z całą pewnością każdy z nas
    > chce, aby jego praca postała jak najdłużej, przynajmniej na całe swoje
    > życie.

    Koszt takiego płotu jest stosunkowo niewielki więc raz na kilkanascie lat
    zmiana ogrodzzenia jest do zaakceptowania- same deski pewnie dłuzej jak
    10lat nie wytrzymają.

    > Jednak pomyśl, że za cenę tych prętów mógłbyś mieć stalowy słupek np. z
    > rury 5/4 lub 6/4 cala lub kwadratowego profilu, bądź ceownika.
    Racje. Koszt pręrtów to 16zł na słupek

    > Zobacz ile roboty mniej, a efekt podobny. Słupek betonowy o średnicy 200mm
    > nie będzie zdobił ogrodzenia, a wręcz będzie je szpecił.

    Kwestia gustu, ale nie upieram się. Może zdecyduje sie na klinkier ew.
    zwykła cegłe. Widziałem wczoraj na składzie ładne równiótkie cegły nie
    spękane- super.

    >Po prostu każdy rodzaj ogrodzenia ma swój charakter.
    > Weź także pod uwagę, że będziesz miał też z nimi sporo roboty, aby
    > przymocować żerdki.

    Kątownik przykrecony równolegle do słupka 4 kołkami i do kątownika pionowo
    deski- prosta robota.

    Gotowe płoty betonowe
    http://www.ogrodzenia-betonowe.com.pl/?p=ogrodzenia
    też mi się nie podobają.