  • Data: 2015-02-06 13:00:12
    Temat: Re: Określanie wartości użytkowej nasion:
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Trudno się dziwić panu Kowalskiemu, który żyje w czasach gdy
    > dla prawidłowego funkcjonowania windy kapłan musi ją poświęcić.

    Czy pan Kowalski (lub inny uczony, na przykład Majewski) przed postawieniem
    tezy dotyczącej wind, zbadał rzecz dokładnie i naukowo? Czy wyodrębnił
    grupę wind poświęconych, oraz grupę drugą, niepoświęconych? Czy prawidłowość
    funkcjonowania wind z jednej i drugiej grupy została rzetelnie określona,
    a wyniki przetestowane statystycznie?

    Żyjemy w czasach ogronego kryzysu nauki i regresu zaufania do jej świata.
    Wszystko uległo przemieszaniu -- sprawdzone teorie bezbłędnie opisujące
    obserwowaną rzeczywistość z hipotezami, co do których nikt nawet nie
    ma pomysłu, jak je zweryfikować. Dzisiaj łatwo formułuje się teoryjki
    (o początkach rolnictwa, o windach, ale przecież i o bardziej ważkich
    rzeczach), a potem bez żadnych protestów ze strony "środowiska" skupia
    się na gromadzeniu sterty przesłanek na ich potwierdzenie. Całkiem przy
    tym zaniedbując badanie faktów, które mogą oddalić w niebyt stawiane
    hipotezy.

    > Pozdrawiam kultowo Ja...cki

    Jarek (naukowo)

    --