  • Data: 2009-03-04 23:16:39
    Temat: Re: Opomiarowane kaloryfery a zmiana grzejników?
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    belgrano wrote:

    > Witam.
    > Zastanawia mnie kwestia pomiary zużycia ciepła kaloryferów. Mam na
    > kaloryferach żeberkowych mierniki i teraz mam pytanie na jakiej
    > zasadzie mierzą zuzycie? czy teraz jak zmienie kaloryfery na te nowe
    > płaskie białe to np. zmniejszę zuzycie ciepła poprzez lepszą ich
    > wydajność i konwekcję ciepła?

    masz miernik elektroniczny mierzacy ilosc wody wplywajacej i roznice jej
    temperatur , czy tzw. 'podzielnik wyparkowy'?

    jesli ten pierwszy to mierzy on faktycznie ile energii zuzywasz przy pomocy
    swojego kaloryfera. typ kaloryfera nie ma dla licznika znaczenia, jesli
    masz 'wydajniejszy' kaloryfer (np. taki ktory nie grzeje powietrza
    konwekcyjnie a jedynie wypromieniowuje cieplo, przez co zuzywa energii
    mniej) to zuzycie pokaze mniejsze.

    ten drugi (wyparkowy) nie mierzy energii ktora zuzywasz, i jego wskazania
    zaleza glownie od temperatury w jakiej sie znajduje. montuje sie go w
    scisle okreslonych miejscach grzejnika, zgodnie ze skomplikowana
    matematka ;) do tego oprocz temperatury jaka osiaga przez ogrzewanie go
    przez grzejnik dochodzi temperatura otoczenia (temu np. miernik taki bedzie
    nadal pokazywal zuzycie, nawet jesli zakrecisz kaloryfer i bedziesz grzal
    tylko farelka)

    jesli masz ten drugi typ, to czesto wlasciciel instalacji grzewczej
    i 'miernikow' nie umozliwi ci zmiany kaloryfera.