  • Data: 2013-12-23 23:15:16
    Temat: Re: Optymalny współczynnik przenikania ciepła - podsumowanie laika
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-23 17:14, uzytkownik pisze:

    > Chyba nie rozumiesz czym jest konwekcja.

    Oczywiście, że rozumiem. Rozgrzany pręt będzie rozgrzewał
    powietrze. Gorące powietrze unosząc się w kierunku
    chłodniejszej części pręta będzie zmniejszać (minimalnie)
    tempo stygnięcia tej części, niż by to było w wypadku
    owiewania zimniejszym powietrzem, gdy rozgrzana część
    grzałaby powietrze wznoszące się już ponad pręt.

    > W przypadku ciał stałych atomy nie mogą się swobodnie
    > przemieszczać, dlatego też dla ciał stałych konwekcja
    > nie istnieje. Istnieje tylko w cieczach i gazach.

    Jeśli sądziłeś, że coś w tym stylu mam na myśli, to
    pozostaje mi przeprosić za nadmierną lakoniczność,
    lub niezręczność w formułowaniu zdania...

    > W ciałach stałych energia przekazywana jest tylko i
    > wyłącznie poprzez przewodnictwo cieplne.

    No i jeszcze trochę przez promieniowanie :)

    > Oczywiście w rzeczywistości niewielka ilość ciepła
    > będzie przekazywana poprzez konwekcję otaczającego
    > ten pręt gazu, ale jak sam wcześniej napisałeś
    > "nie mówimy o opływającym pręt powietrzu".

    I dokładnie to miałem na myśli: że ilość ta będzie
    tak minimalna, że praktycznie bez znaczenia.

    Pozdrawiam,
    --
    ŁK