    From: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Oświetlenie sali wykładowej
    Date: Sun, 24 Jan 2010 21:58:18 +0100

    Użytkownik "Szprytny" <i...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:cdb6dd3d-e44e-490f-9663-c09acc67c746@m16g2000yq
    c.googlegroups.com...
    Witam,

    Mam do oświetlenia sale wykładową o wielkości 26m2. Wymiary 4,8m x
    5,6m w suficie są wyprowadzone cztery punkty. Wysokość pomieszczenia
    2,45m. W pomieszczeniu sa 4 okna po 2szt na kazda strone (poludnie i
    polnoc).

    Myślałem nad zastosowaniem 4szt opraw rastrowych (4x18w każda).
    60x60cm.

    Czy uwazacie ze taka ilość jest wystarczająca i czy w ogole oprawy
    rastrowe to dobry pomysl.

    Po pierwsze cztery rastry może być za mało. Po drugie sugerowałbym 2x36
    jeśli już. Rastry niestety nie rozświetlają sufitu.
    Po trzecie lepsze mogłyby byc oprawy świetlówkowe zwykłe - otwarte (takie
    belki na dwie świetłowki 36 W), ale sufit musiałby być biały. Swiatło
    rozpraszałoby się po suficie, odbijałoby się od białej powierzchni i
    oswietlałoby salę. Może się okazać że będziesz potrzebował 6 opraw - wtedy
    połącz równolegle zasilania lamp ze sobą a przewody pociągnij po suficie w
    takich estetycznych płaskich półokrągłych korytkach. Są drogie (można je
    kupić np w Castoraie) ale odpowiednio pomyślane nie zeszpecą pomieszczenia
    tak jak zwykłe korytka kablowe.
    --
    Jackare