  • Data: 2010-01-28 08:14:10
    Temat: Re: Oświetlenie sali wykładowej
    Od: PH <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szprytny pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam do oświetlenia sale wykładową o wielkości 26m2. Wymiary 4,8m x
    > 5,6m w suficie są wyprowadzone cztery punkty. Wysokość pomieszczenia
    > 2,45m. W pomieszczeniu sa 4 okna po 2szt na kazda strone (poludnie i
    > polnoc).
    >
    > Myślałem nad zastosowaniem 4szt opraw rastrowych (4x18w każda).
    > 60x60cm.
    >
    > Czy uwazacie ze taka ilość jest wystarczająca i czy w ogole oprawy
    > rastrowe to dobry pomysl.

    Ja tylko zwrócę uwagę na to (z praktyki "wykładowcy"), że oświetlenie
    przy ścianie z tablicą lub ekranem powinno mieć oddzielnie sterowany
    obwód oświetlenia. W przypadku korzystania z rzutnika multimedialnego -
    co jest już standardem, jest to bardzo wygodne bo nie traci się
    kontrastu wyświetlanej prezentacji. Rozkład rastrów jeśli z takich
    skorzystasz narzuca się jako równoległy do tablicy/ekranu.

    --
    PH