    From: Artur Lew <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Oświetlenie taśmami LED
    Date: Thu, 11 Feb 2010 21:55:36 +0100

    W dniu 2010-02-10 23:10, Rentier pisze:
    > Czy ktoś użytkuje takowe?
    Tak, mam na nich zrobiony salon.
    Podswietlaja sufit tak wiec widac tylko swiatlo rozproszone.
    Dlugosc to okolo 7m i jestem z nich baaardzo zadowolony m in dlatego ze
    swietnie docieplily mi dosc zimne halogenki LED.
    Calosc wygladaj jak ponizej:
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/s6aZ2BxlfIO8fjmf
    KR0lrw?feat=directlink

    Co do trwalosci to mysle ze tragizujesz, te co ja mam sa bardzo solidnie
    wykonane i ich konstrukcja powoduje ze faktycznie jak padnie jedna dioda
    na 3 to przestaja swiecic 3 od razu ale jednak pozostale kilkaset swieci
    nadal...
    Wymiana na nowa diode kosztuje 50 gr lub mozna z odpadkow wymienic te
    wadliwe 5 cm tasmy :D
    W chwili obecnej kupisz to za jakies 100 zla za 5 mb.

    > Po czym odróżnić badziew, w którym padnie co trzecia dioda, lub spadnie
    > ich jasność od taśm markowych?
    Nie sadze czy sa tasmy "markowe".
    Owszem widzialem na luxeonach czy cree moduly oswietleniowe ale one
    zawieraja max 5-10 diod i kosztuja straszna kase.
    Moje dostalem wrecz prosto z Chin ;) ale tam robi to jedna - dwie firmy.

    > Chcę w obniżonym suficie zainstalować takie coś żeby sufit wyższy
    > rozświetlić miękkim światłem...
    Zobacz wiec fotke ktora zapodalem powyzej.

    Doradze Ci tylko ze problematyczne moze byc zasilanie dluzszej tasmy z
    zasilacza bo:
    1. Wymagany jest zasilacz wiekszej mocy > 36W a to juz koszt bardzo duzy
    bo ponad 200 zl w zastosowaniach dedykowanych (LED jest trendy i cool
    wiec trzeba loic klientow za "nowosci", tj stabilizator za pare zl).
    Zamiast niego mozesz kupic na alledrogo zasilacz do laptopa 12V/5A za
    jakies 45-70 zl albo ostatnio kupilem hit: zasilacz do XBoxa 12V 14.7A z
    ucieta koncowka za 45 zl ;D (sa jeszcze dostepne takowe)
    2. Zasilanie dlugiej tasmy (powyzej 3m) tylko z jednej strony moze sie
    skonczyc przepaleniem cieniutkich sciezek na niej (prady sa calkiem
    konkretne), dlatego zalecane jest doprowadzenie zasilania do takich
    odcinkow oddzielnie (to chyba jeden z czestszych powodow przepalenia tej
    tasmy).

    Po spelnieniu powyzszych mozesz cieszyc oczy milym swiatlem :)

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom