  • Data: 2015-03-10 13:54:22
    Temat: Re: PC Altherma - podsumowanie sezonu.
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 10 marca 2015 13:08:46 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A to już zupełnie inna dyskusja. Sposobów jest wiele każdy ma wady i zalety,
    > ale cieszę się że przeszliśmy z poziomu _czy_ zabraniać truć na _jak_
    > zabronić by nie dotknęło biednych.
    >
    > Najprostszy sposób to wprowadzenie podatku od spalania węgla i jednocześnie
    > ulgi podatkowej zależnej od dochodu.

    W kraju gdzie kwota wolna od podatku jest absurdalnie niska ty chcesz dokładac
    podatki, urzedas bedzie decydowal o wysokosci ulg - a przeciez nie wymysli takiej by
    objela 60% narodu.
    nie, Ergi , wymysl inną metodę .

    > To jest właśnie demagogia - prawo do nie bycia trutym to prawo podstawowe
    > takie samo jak prawo do nie bycia zabijanym czy okradanym.

    Otóż nie prawda. (znajdz znaczenie słowa demagogia bo cos ci sie pozajaczkowalo) Woda
    i elektrycznosc w mieszkaniu to pewien poziom cywilizacyjny - i na to nie ma
    podstawowego prawa ludzkosci. Tak samo nie ma prawa "nie truc" (okreslenie truc
    napalenie weglem to tez błąd, ale niech tam). Zatem pewną zdobycza cywilizacji jest
    mozliwosc przejscia na czystsze zrodła energii.

    > Ty próbujesz to ukazywać jako jakąś fanaberię. Już ktoś tu podał przykład
    > czy jakby ktoś chodził i ludziom wstrzykiwał truciznę to zakazanie tego też
    > nazwałbyś "podnoszeniem poziomu cywilizacyjnego"?

    > Permanentnie unikasz odpowiedzi na proste pytanie: Dlaczego uważasz że
    > trucie moich dzieci ma być teraz dopuszczalne?

    Dlatego ze po pierwsze to nie jest trucie, a w kazdym razie nie wieksze niz inne
    immisje na ktore sa narazone, po drugie -jesli taki nakaz wprowadzil by biedniejszych
    w nędzę, czy spirale zadluzenia to jest to zagrozenie znacznie wieksze niz troche
    co2.

    > Dobrze że napisałeś o tych 10 latach. Załóżmy że tak się stanie. Nawet
    > możemy założyć optymistycznie że to będzie za 5 lat, ale pytanie pozostaje
    > nadal aktualne dlaczego przez tych 5 lat moje dzieci mają być trute a za to
    > inne kupować sobie nowe gry na konsole?

    Gdyz dlatego iz jesli nie pojsc moją drogą i przcierpiec kolejne 5 czy 10 lat -
    bedziemy wciaz zbyt biedni by tą akcje przeprowadzic w ciagu kolejnych 50lat. Przez
    kolejne 50lat bedziesz narzekał ze cie truja, a wciaz bedziemy zbyt biedni by
    radykalnie odejsc od wegla. Zatem skumulowana dawka zanieczyszczen przy moim
    rozwiazaniu bedzie mniejsza niz w przypadku twojej walki z jednym drzewem w lesie.

    b.