  • Data: 2015-03-10 13:40:41
    Temat: Re: PC Altherma - podsumowanie sezonu.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:b5c9f6f6-8908-455b-b33e-4d7dfc0602f4@go
    oglegroups.com...

    > "Niewiele droższe"
    > Spójrzmy na to moje mieszkanie. Był tam kaflok więc na ogrzanie całego
    > mieszkania wystarczyło 4m3 drewna na rok. Koszt 500zł
    > Przechodząc na gaz wyżej ktoś wyliczył do 10tys koszty jednorazowe mogą
    > sięgnąć 10tys koszt roczny ogrzewania też kilka razy wyższy. Jeśli to Dla
    > ciebie niewiele to nie ma o czym dyskutować-
    > syty głodnego nie zrozumie.

    Na tym poziomie nie mamy o czym dyskutować. Próbujesz przedstawiać problem
    biedny kontra bogaty co jest idiotyczne. Nie tylko biedni trują i nie
    wszyscy biedni trują.

    > Mój teść dop dzisiaj ma kafloka i nim grzeje. I powiedz mu że niewiele
    > drożej gazem go wyjdzie. Aktualnie ich dochód na rodzinę to 1400-1500zł.
    > Lada chwila będzie gorzej bo zasiłek dla
    > bezrobotnych się skończy do emerytury brakuje 2 lata a 65 letniemu
    > mężczyźnie raczej trudno pracę znaleźć. Być może gdzieś w ochronie za 4-5
    > zł na godz cos znajdzie przy odrobinie szczęścia.
    > Tylko nie pisz że ma sprzedać co ma i na Śląsk wyjechać.

    A co ma zrobić samotna matka dziecka chorego na raka bo inni jej to dziecko
    zatruli? Widzisz, ja też mogę pisać patetycznie: Zdrowy umierającego nie
    zrozumie!

    Ileż razy można powtarzać to samo ta dyskusja nie jest o biednych ale o tym
    czy zatruwanie innych ma być nadal bezkarne.

    > Widzisz tylko twoje teoretyczne wyliczenie nijak się mają do
    > rzeczywistości.

    Które moje wyliczenia? Ja tu nie podawałem żadnych wyliczeń: Sprawdź sobie w
    necie wartość opałową i cenę jednego i drugiego przemnóż przez sprawność i
    dostaniesz wynik.

    Jak komuś 2+2 wychodzi 5 to znaczy że ma zepsuty kalkulator. On może to
    widzieć na ekranie i być święcie przekonany że to jest prawidłowy wynik. Ale
    tak nie jest. Jeśli chcesz to możesz uwierzyć w to że palenie gazem jest
    dwukrotnie droższe od palenia węglem, albo możesz to samemu policzyć.

    > Sporo czasu niedawno poświęciłeś udowadniając mi że indukcją gotować to
    > taniej jak gazem a ja od ponad roku mam
    > indukcję i widzę że jest drożej. Akceptowalnie ale drożej.

    Już Ci pisałem nie wiem dlaczego u Ciebie wychodzi że 2+2=5 a nie 4,
    prawdopodobnie masz jakiś inny zepsuty sprzęt który Ci ciągnie prąd, albo
    sama kuchenka jest zepsuta. Energia dostarczona do kuchenki nie może
    "zniknąć". Nie wiem, dlaczego podchodzisz do tego emocjonalni zamiast
    systematycznie wszystko sprawdzić.

    Pozdrawiam
    Ergie