  • Data: 2018-03-24 04:53:54
    Temat: Re: PC i sterownik pokojowy czy pogodowy
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-17 o 09:50, uciu pisze:
    > Czesc,
    >
    > który sterownik bardzie się nadaje do podłogówki z PC i dlaczego?
    >
    > Instalator zamontował mi sterownik pokojowy ale mam możliwość wymiany go (za
    dopłatą) na pogodowy. Który lepiej da sobie rade z bezwładnością podłogówki?
    > Chciałbym by większość czasu PC pracowała w 2 taryfie.
    >
    > Pozdrawiam
    > uciu

    Z bezwładnością podłogówki - zdecydowanie regulator pogodowy.

    Regulator pokojowy może być tylko i wyłącznie jako dodatek do regulacji
    pogodowej, ale przy podłogówce nie jest on konieczny.

    Natomiast sama regulacja pokojowa przy podłogówce to totalnie
    nieporozumienie, które wprowadza duże wahania temperatur.

    Praca PC tylko w II taryfie to inny temat i wymaga nieco bardziej
    złożonej regulacji.

    Po pierwsze aby zmusić PC do pracy głównie w II taryfie to masz 2
    rozwiązania:

    1. Zastosować dodatkowy bufor ciepła. Jego pojemność musi być taka, aby
    mógł on zgromadzić odpowiednią ilość ciepła na okres I taryfy. Trzeba
    też wziąć pod uwagę, że PC dobrana na styk będzie tym częściej się
    załączała także w I taryfie, im niższa będzie temperatura zewnętrzna.
    Aby zminimalizować to zjawisko trzeba PC przewymiarować. Jednak
    pozostaje kwestia czy jest to opłacalne, bo przecież PC o większej mocy
    będzie droższa. W tym przypadku uzyskamy najlepszy komfort cieplny.
    Trzeba się też liczyć, że PC współpracując z buforem będzie pracować z
    nieco mniejszą sprawnością.

    2. Potraktować podłogówkę jako bufor ciepła. Dlatego też w II taryfie
    trzeba nagrzewać dom do nieco wyższej temperatury, aby temperatura w I
    taryfie nie spadła poniżej akceptowalnej temperatury. W tym przypadku
    musimy się liczyć z mniejszym komfortem na skutek wahań dobowych
    temperatury.

    Niestety w obydwu przypadkach będzie potrzebna bardziej skomplikowana
    automatyka, ponieważ musi ona uwzględniać także czas poszczególnych
    taryf. Ale co zastosować to zależy od tego jaką masz PC i czy chcesz
    inwestować w bufor.