  • Data: 2020-02-09 18:18:12
    Temat: Re: PV pesymistycznie.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jest duże prawdopodobieństwo że masz rację. Przy okazji znalazłem w necie coś
    takiego. Artykuł napisał jakiś doradca podatkowy w połowie 2018 roku. Nie mam żadnego
    własnego zdania na temat artykułu. Wytlumaczysz co artysta miał na myśli z vatem?
    Fotowoltaika a VAT
    Inaczej jest w zakresie VAT. Wytworzoną energię elektryczną uznaje się za towar,
    który może być przedmiotem dostawy. Jednak po jej wyprodukowaniu nie dochodzi do
    czynności opodatkowanej, która rodziłaby konieczność naliczenia tego podatku.
    Opodatkowaniu podlega bowiem odpłatna dostawa towaru, która nie wystąpi przy zużyciu.

    VAT jest naliczany jednak w zakresie tzw. dostaw nieodpłatnych zrównanych z
    odpłatnymi. Jeżeli spełniasz warunki do uznania Cię za podatnika VAT, który
    skorzystał z odliczenia VAT z tytułu montażu fotowoltaiki, opodatkujesz wykorzystanie
    energii na potrzeby własne (osobiste).
    Czy dobrze sądzę że jak ktoś ma dom i w nim prowadzi działalność gospodarczą. I
    zainstalował na firmę panele i odliczyl VAT to musi do ilości prądu jaki zużył poza
    działalnością doliczyć VAT i ten VAT odprowadzić do US?