    From: JanuszK <J...@m...o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Palenie mokrym drewnem a bilans ciepla
    Date: Mon, 30 Mar 2009 15:38:46 +0200

    Tomasz wrote:
    > Zastanawiam sie co jest takiego zlego w paleniu mokrym drewnem.
    > Przeciez ilosc materialu palnego jest taka sama czy w mokrym czy w suchym.
    > W zwiazku z powyzszym po spaleniu klody drewna czy mokrej czy suchej
    > otrzymam taka sama ilosc energii tyle tylko ze w roznym czasie. Para
    > wytworzona przy okazji tez jest przeciez goraca i oddaje cieplo do obudowy
    > kominka.
    > Poniewaz mam kominek o bardzo duzej mocy, nie zalezy mi nigdy na szybkim
    > spalaniu paliwa, raczej robie wszystko aby zaladowane drewno palilo sie jak
> [...]
    Powiem tak: można ale po co?
    Jak nie masz suchego drzewa to kup brykiety i nimi pal, a drzewo ci
    wyschnie i na następny sezon będzie w miarę ok.
    'Zalety' palenia mokrym ci już przedstawili, jak sam widzisz zalet nie
    ma same wady.
    Ja będąc zmuszonym też paliłem kiedyś mokrym drzewem, paliło się źle,
    szyba sie szybko zakopcałą no i najgorsze, komin zawalił mi się taką
    czarną pianką (pumeksem) bardzo trudnym do czyszczenia, a był zrobiony
    porządnie, wkłady z kamionki zaizolowane wełną i obudowany pustakiem.
    Tak że sie szybko nagrzewał ale to i tak nie pomogło, duża ilość wody i
    żywicy zrobiła swoje, przekrój komina się mocno zwężył.

    --
    -----
    Pozdr