    From: "na102" <g...@P...FM>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pali sie sadza w kominie
    Date: Sat, 10 Jan 2009 23:19:47 +0100

    Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:gkb1m5$oqa$1@inews.gazeta.pl...

    > zacytuję stanowisko KKP:
    > Spotyka się bardzo często próby dowolnego interpretowania §24
    > rozporządzenia. Wielu zarządców budynków stwierdza "ja sobie sam czyszczę
    > kominy wtedy kiedy chcę i nikomu nic do tego gdyż robię to zgodnie z w/w
    > cytowanym §24 rozporządzenia.
    > Sądzę że ten sposób argumentacji jest nie tyle pokrętny co i błędny,
    > cofnijmy się do mojego podkreślenia w art. 3.2. ustawy o ochronie przeciw
    > pożarowej ... w innych przepisach. Ustawodawca w ustawie Kodeks wykroczeń
    > w art. 82§1 (Dz.U. nr 6 z 1995 ze wszystkimi zmianami) "Kto nieostrożnie
> [...]

    Ty przyjąles mylnie jak i KKP ze ktos kto nie chce widzieć kominiarza nie
    czysci kominów. Faktem jest że takie sytuacje maja miejsce ale to odnosi sie
    w wiekszosci do budynków wielorodzinnych gdzie zarzadcy lub wlasciciele
    usiluja zaoszczedzic kase. Jeżeli ktos nie czysci wlasnego komina w swym
    prywatnym domu jest poprostu głupcem.
    natomiast na twoje wszystkie trzy prima mam nastepujace odpowiedzi
    na pierwsze primo :jakim cudem maja mi sie zapalic sadze skoro czyszcze
    ten komin?
    na drugie primo : żadne slużby tego nie stwierdza bo wyczyszczony komin sie
    nie zapali a stan techniczny komina jest nalezyty co potwierdza coroczna
    kontrola pana z KKP ktorego na takową zawsze zapraszam ;)
    na trzecie primo : nie ma ryzyka skoro komin jest wyczyszczony.
    Nie dziwie sie ze kominiarze maja takim jak ja za zle bo im nie daje
    zarobić na chleb,ale ja sie pytam jakim prawem oni mi chca zabrac pieniadze
    na mój chleb?.
    Zauważ kolego że niektórzy swoje domy wybudowali wlasnymi rekami kosztem
    wieloletnich wyrzeczen i zwyczajnie ich nie stac na ekstrawagancje w postaci
    zbiorów rachunków z KKP za to co moga sami zrobić równie dobrze jak jak
    pan w cylinderku. Natomiast nie należy i nie wolno pomijac corocznych
    przeglądow ktore mogą wykryc jakies nieszczelnosci i nieprawidlowosci w
    działaniu systemu kominowego.
    I na koniec może najważniejsze stwierdzenie jezeli w czasie czyszczenia
    stwierdzacie ze macie mocno zasyfiony komin to oznacza ze wasze pieniążki
    zamiast zamieniac sie w ciepło spieprzaja do komina i czas sie zająć piecem.
    pozdrawiam