  • Data: 2012-03-16 15:41:36
    Temat: Re: Palnik do spawania/cięcia
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <news> napisał(a):

    > Po wstępnym rozeznaniu znalazłem takie palniku:
    > na propan:
    > http://allegro.pl/reczny-palnik-gazowy-1300-stopni-s
    tabilny-pa-03-i2180816986.h
    > tml
    > http://allegro.pl/lutlampa-palnik-gazowy-lampa-lutow
    icza-metal-i2190166435.html
    > http://allegro.pl/palnik-gazowy-turbo-temperatura-18
    50c-17-mm-i2206019642.html
    > zastanowiło mnie dlaczego ostatni ma temperaturę płomienia 1800C a pierwsze
    > tylko 1300C a są zasilane tym samym paliwem
    > tlenowe propan/acetylen:
    > http://allegro.pl/palnik-do-ciecia-zlomu-acetylenem-
    propanem-4dysze-i2180299085
    > .html
    > temperatura płomienia zdaje się 3000C
    >
    > Który z podanych palników do czego się nadaje?

    Pierwszy nadaje się do opalania kurczaka. Lutlampa do lutowania większych
    detali cyną i w ograniczonym zakresie lutowania mosiądzem i srebrem. palnik na
    butan da radę rozgrzać większe elementy przy lutowaniu twardym. palnikiem do
    cięcia bez problemów da się ciąć duże elementy stalowe. Do lutowania twardego
    mogę polecić polski zestaw trzech palników na gaz płynny. Perun go robi.
    Najmniejszy ma moc 500W największy ponad dwa kilowaty. Do spawania istnieją
    palniki wykorzystujące mieszankę propan butan i tlen. Jednak da się nimi
    spawać tylko niezbyt grube elementy. Za małą moc mają i spawanie nimi jest
    trudne. Nie da się ustawić w takich palnikach płomienia redukującego. Spawy są
    chropowate, duża zawartość tlenu w spawie przyspiesza korozję a nawodornienie
    spawu daje dużą kruchość. Kup najmniejszy komplet palników acetylenowo
    tlenowych. Nie potrzebny ci krajacz do cięcia płyt o grubości dwudziestu
    centymetrów. Jak ktoś potrafi to i zwykłym palnikiem do spawania potnie stal.
    To kwestia techniki a nie nie palnika. Przy cięciu tnie tlen a nie płomień. I
    można w zwykłym palniku zwiększyć dopływ tlenu po rozgrzaniu stali do
    białości. Potem idzie już samo bez acetylenu. Pali się metal i on daje
    temperaturę potrzebną do cięcia. Cięcie grubszych elementów chyba możesz wybić
    sobie z głowy. Do bardzo grubych potrzeba czasami podłączyć równolegle kilka
    kilkanaście butli z tlenem i po kilkunastu minutach są puste.