  • Data: 2011-02-27 07:54:00
    Temat: Re: Panele bez dylatacji w progu.
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ik8vrn$te6$1@news.onet.pl...
    > Uszanowenie.
    >
    > Czy ukladal ktos panele bez dylatacji w progu?
    > Producenci podobno nie zalecaja, podobnie jak brak fugi miedzy plytkami na
    > ogrzewaniu podlogowym. Jednak od dwoch lat u mnie gres do sufitu nie
    > odfrunal to zastanawiam sie czy nie ulozyc paneli bez dzielenia
    > pomieszczen w drzwiach i bez tych niby ozdobnych listew progowych.

    Chyba z z 5 lat temu juz w pewnym budynku połozono panele bez zadnej
    dylatacji. Budynek 3 kondygnacyjny panele na kazdej kondygnacji połozone bez
    dylatacji w progach- kładzione po całosci kondygnacji. Robił to znajomy wiec
    widziałem sprawe naocznie. Było troche klopotu przy kładzeniu- przy
    przejscia z pomieszczenia do pomieszczenia ale dali rade. Jedyny problem
    jaki wystapil praktycznie tydzień po polozeniu paneli to wybrzuszenie w
    jednym pomieszczeniu. Sprawę rozwiązało naciecie kątowka paneli w progu tego
    jednego pomieszczenia i zalozenie "ozdobnej" listwy. Wszędzie w pozostalych
    pomieszczeniach bez problemu.
    Moja rada wiec: kładz bez dylataci w progach a najwyzej jakby co to wezmiesz
    kątowke i zrobisz dylatacje.
    Producenci paneli jak mnie pamięć nie myli dopuszczaja chyba nawet 8 metrów
    dlugosci bez dylatacji a to juz spora odległośc jest.

    Może byc jednak jeszcze jeden problemik: Robiąc w ten sposob może byc
    sytuacja że w jednym pomieszczeniu bedziesz mial panele prostopadle do okna
    a w drugim równolegle co wizualnie może byc problematyczne.

    Kris