  • Data: 2018-03-01 21:37:40
    Temat: Re: Panele słoneczne
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chciałbym Ci jak najlepiej doradzić. niestety odnoszę wrażenie ze nie
    > dotarło do Ciebie co pisałem. jak chcesz mieć profesjonalnie - to cene
    > znasz. jak obniżysz swoje wymagania do 80% tego co chciałeś, to
    > zrealizujesz pragnienie za 50% ceny. Obojętnie czy postawisz panele, czy
    > wiatrak czy generator. Naj mniej problemu będzie z generatorem. a mozecie
    > go wsadzić w dziurę w ziemi, zrobić wlot i wylot powietrza i dać
    > wentylator. Mało tego. jak coś "nie wypali" najłatwiej będzie go
    > odsprzedać. ToMasz

    Problem jest taki że nie rozumiesz różnicy między akumulatorami ołowiowymi a
    trakcyjnymi.
    Ołowiowy pracuje na 20% pojemności, więc i tak musiał być ich kupić 5 razy
    więcej niż trakcyjnych.
    Te 80% jest nieużywane a upływność ołowiowych jest jaka jest, czyli około
    30dni.
    Więc jeśli kupić ołowiany o pojemności 5kWh a będziesz potrzebował 3kWh w
    miesiącu (20% co 10 dni) i tyle ci na przykład dadzą panele, to w miesiąc
    tracisz na upływności 8kWh, czyli prawie 3 razy więcej niż zużywasz, ale
    żeby naładować akumulatory do 8kWh to musisz jeszcze zainstalować 3 razy
    więcej paneli słonecznych.
    Podsumowując: kupując tanie akumulatory ołowiowe, musisz kupić ich 5 razy
    więcej i kupić 3 razy więcej paneli słonecznych, niż gdybyś kupił jeden
    drogi trakcyjny, więc gdzie ta twoja taniość?