  • Data: 2018-03-01 21:25:18
    Temat: Re: Panele słoneczne
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > bo pewnie nie doliczałeś kosztu agregatu i nie brałeś pod uwagę, że ma
    > skończoną żywotność :-)
    > Musisz odczytać jaką ma żywotność, ile czasu pracuje na pełnym baku (pod
    > obciążeniem znamionowym), jaki jest koszt paliwa. Dodatkowo oszacować ile
    > go godzin w roku będziesz używał. Jak to wszytko ustalisz może się okazać,
    > że co 2 lata trzeba będzie zrobić jego remont generalny lub wymienić na
    > nowy.

    Kosztów podłączenia i utrzymania przyłącza energetycznego też nie liczyłem:)
    Coś mi nie gra, bo kiedyś liczyłem agregaty i wychodziło sporo drożej niż z
    sieci, jak by nie było to elektrownia chodzi na węgiel a agregat na olej
    napędowy. Agregat 90% paliwa zużywa na produkcję ciepła, więc dziwne że mi
    teraz wychodzi taniej, muszą sprzedawcy mocno oszukiwać na parametrach,
    dopiero jak kupisz to się przekonasz jak jest naprawdę. Tak swoją drogą, to
    szkoda ze nie ma agregatów na węgiel i drewno:(

    > dziennie.
    > Wow! - skąd raptem te 5-10kW? :-) Na początku było jakieś 400W w szczycie.
    > Jak by nawet było 1kW w szczycie to obskoczy to mały cichy agregat taki
    > jaki podawałem.5-10kW to są zupełnie inne moce i koszta idą w kosmos.
    > UPS 8-10kVA to koszt powyżej 15k PLN.
    > Taniej będzie postawić jakieś małe pomieszczenie dla agregatu i je dobrze
    > wyciszyć, ba jak sam już doszedłeś, agregat i tak musi być :-)TG

    5-10 kW to najmniejsze agregaty dizla jakie znalazłem, 1KW - owych nie
    widać.
    Zresztą moja piła spalinowa ma silnik 4kW a to taki malutki silniczek
    jednocylindrowy.
    Faktycznie że system z agregatem wychodzi tanio, ale ten hałas nie
    przejdzie, ja słyszę nawet 50W pompę obiegową w piwnicy a siedzę na piętrze,
    o warkocie silnika zapomnij:)