    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Panele słoneczne
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Fri, 2 Mar 2018 09:37:25 +0100

    Thu, 1 Mar 2018 15:23:30 +0100, ToMasz

    > Przepraszam, źle przeczytałem. nie odpowiem na to pytanie, bo obawiam
    > się że zostanę postawiony przed murem i rozstrzelany,

    Boisz się wprost napisać że z 30Ah pojemności akumulatora rozruchowego
    którą tak szachowałeś w świetle "niskiej" CENY, wyszłoby faktycznie
    użytecznych, tak aby nie zabić za chwilę akumulatora, mniej niż 20%? Jeśli
    tak, to jaki wniosek się nasuwa dla ceny?

    > a w kwestii tematu wątku i róznicy cen akumulatorów,
    > odpowiedź _nie_ jest istotna.

    Jest istotna, albowiem jeśli po jednym sezonie się te akumulatory zajedzie,
    to szybko się okaże że zakup dedykowanych do tego celu akumulatorów nie
    jest jednak wcale taki drogi jak sugerujesz.

    > przyznałem racje Zenkowi, rozruchowy nie nadaje się do pracy cyklicznej
    > (szczególnie ładowany do w "zenkowy" sposób) Temat zamknięty,
    > z wyjątkiem wyjaśnienia mechanizmów które zabiją rozruchowca

    Pracę cykliczną (także głębokie rozładowanie) trzeba uwzględniać w świetle
    użycia ich z panelami. Mechanizmy zabijania "rozruchowca" są dawno poznane,
    także udowodnione empirycznie bez rozkładania na czynniki pierwsze.

    Sam mam takie doświadczenia gdy cyklicznie zajeżdżam w samochodzie
    (webastem, a właściwie elementami towarzyszącym jak pompka wody małego
    obiegu oraz wentylatorem kabinowym) akumulator (96Ah) bo właśnie jest
    drenowany znacznie bardziej niż tylko uruchomienie silnika. No ale czego
    się nie robi dla komfortu. :P

    --
    Pozdor
    Myjk