eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieParterowy czy piętrowy... teściowa mi truje że ma być piętrowy ...Re: Parterowy czy piętrowy... teściowa mi truje że ma być piętrowy ...
    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Parterowy czy piętrowy... teściowa mi truje że ma być piętrowy ...
    Date: Thu, 15 Sep 2011 06:33:30 +0200

    http://www.youtube.com/watch?v=v_Q-tXzh7Vs

    http://www.youtube.com/watch?v=dSFiVoItJB0

    >... i dalej nawija... że przecież NIKT nie buduje
    > parterowych... że to może 1 na 1000,

    no tak :-), bo tak się budowało przez setki lat? ;-), które teściowa
    pewnie pamięta ;-), trochę humorystycznie ale bez urazy dla Twojej
    teściowej bo pewnie dobra z niej kobieta.

    >że "zrobicie jak zechcecie...

    tak, tak :-). To jest próba manipulacji w czystej formie...

    > ... ale tak nawijała makaron na uszy, że faktycznie zacząłem się
    > ponownie zastanawiać, choć miałem nadzieję, że mam ten etap już
    > za sobą. Eh.

    widzisz, ilu ludzi tyle opinii tu usłyszysz, więc pytanie tak naprawdę
    nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Co więcej każda ze stron poda zapewne
    dość silne argumenty. Myślę, że nawet szkoda tutaj to rozważać, ponieważ
    to jak zastanawianie się czy wybrać taki czy inny samochód.

    Dla mnie jedynym niepodważalnym argumentem za parterowym domem jest fakt,
    że na starość łatwiej będzie Ci korzystać z domu, przez schorzenia których
    Ci nie
    życzę i bla bla bla.
    Ale zakładasz, że to Twój ostatni dom w życiu, spędzisz tam emeryturę?
    Jak dzieci dopiero dorastają, to pewnie jesteś stosunkowo młody.

    Każdy inny argument, będzie bardzo subiektywny lub będzie manifestował
    zaletę,
    jednocześnie ciągnąc za sobą jakąś wadę.

    > Podrzućcie proszę kilka argumentów, żeby zamknąć usta teściowej :)

    Ja powiem tak, może Ty podrzuć tutaj kilka argumentów, które powodują,
    że skłaniasz się ku parterówce, to pozwoli ocenic Twoje preferencje i
    ewentualnie
    podać pod dyskusje/wskazać bezsens/wskazać zasadność - choć to i tak będzie
    dość subiektywne.

    Ja np. zamierzam budować dom z poddaszem a dlaczego:
    - domy energooszczędne powinny posiadać zwartą bryłę, co w przybliżeniu
    lepiej spełnia dom z poddaszem użytkowym niż parterówka

    - prozaiczny powód - chcę mieć sypialnie na poddaszu, bo poprostu mi się
    podoba, podobają mi się skosy - odczucie silnie subiektywne.

    - rozdziele część dzienną od nocnej - choć przyznam, że to nie jest dla mnie
    krytyczny argument i bardziej to powtarzam za "lobby" poddaszowiczów.

    - lubie okna połaciowe i widok nieba - bardzo subiektywny

    - mniejsza powierzchnia zabudowy, ja akurat bardzo lubię ogrody i każdy
    metr kwadratowy przeznaczony na zieleń jest dla mnie ważny.

    - minusem jest to, że w domu z poddaszem będę musiał zrobić 2 łazienki
    (koszt dość niebagatelny, jedno z droższych pomieszczeń)
    a przynajmniej na dole toaletę. Nie że sobie nie wyobrażam biegania
    z dołu do góry do łazienki ale pracując na parterze czy to w ogrodzie
    czy w jakimś małym biurze, trochę to uciążliwe.

    - to o czym wspomniał kiki, to swego rodzaju bezpieczeństwo, chociaż
    fobii żadnych nie posiadam.

    - lubię patrzyć na świat z góry ;-), lepszy widok rozciągającej się
    panoramy okolicy niż widok z parteru na okna sąsiada - silnie subiektywne.

    Można tutaj mnożyć jeszcze dziesiątki zalet jak i sensownych wad (których ja
    nie chcę widzieć) i praktycznie nic z tego nie wyniknie.

    To więc, dlaczego Ty chcesz parterówkę?

    Pozdrawiam
    Darek

    P.S. a co do teściów, hmm... należy ich szanować bo Ci pewnie dali fajną
    żonę, ale ich zdanie należy kompletnie olać, ponieważ to Ty i Twoja żona
    będziecie tam mieszkać. No nie wiem, chyba, że Twoj teść jest budowlańcem
    lub wybudował w swoim życiu zarówno parterówkę i piętrówkę i potrafi podać
    silne argumenty, to można podyskutować i skorzystać z doświadczenia.