eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieParterowy czy piętrowy... teściowa mi truje że ma być piętrowy ...Re: Parterowy czy piętrowy... teściowa mi truje że ma być piętrowy ...
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Parterowy czy piętrowy... teściowa mi truje że ma być piętrowy ...
    Date: Thu, 15 Sep 2011 08:26:59 +0200

    W dniu 14.09.2011 22:55, Aleksander pisze:

    > ... ale tak nawijała makaron na uszy, że faktycznie zacząłem się
    > ponownie zastanawiać, choć miałem nadzieję, że mam ten etap już
    > za sobą. Eh.
    >
    > Podrzućcie proszę kilka argumentów, żeby zamknąć usta teściowej :)

    Jak ktoś pisał - twój dom -> twój wybór ;)

    ALE zasadniczo teściowa może mieć rację, że lepiej wybudować piętrowy,
    choć nie dlatego że "wszyscy" tak robią.

    Jeśli masz np. działkę 1000m2 to jeśli zbudujesz parterowy w okolicach
    150-200m2 to nie będziesz miał sensownego miejsca na grilla (chyba że
    grill wbudujesz w dom ;) ) - w ogóle będzie cholernie ciasno.

    Jeśli masz działkę 5000m2 to inna sprawa. Podobnie jeśli chcesz mieć
    domek 80m2 na 1000m2 działki ;)

    Dodatkowe pytanie: co rozumiesz przez "piętrowy"? Z "prawdziwym"
    piętrem, czy z tzw. poddaszem użytkowym (lekko podniesionym)?

    Jeśli to drugie to masz piętro "gratis" - kosztuje cie tylko
    wykończenie, które dodatkowo może dowolnie długo poczekać.

    Więcej - w przypadku braku dostatecznej liczby lokatorów do zapełnienia
    piętra (jesteś już staruszkiem, dzieci się wyniosły ;) ) - mieszkasz na
    parterze, a na piętrze ogrzewanie przykręcasz. Drzwi zamykasz i nie
    musisz już tam nawet sprzątać ;->

    Dom wyłącznie parterowy nie ma takiej elastyczności, zajmuje więcej
    miejsca, jest stosunkowo droższy (przy tej samej powierzchni
    mieszkalnej). Jedyna jego zaleta jest taka, że nie ma schodów, po
    których wchodzenie tak strasznie męczy (sarkazm).