    From: Ariusz <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pęknięty komin ceramiczny - decyzja reklamacji
    Date: Thu, 26 Apr 2012 10:55:27 +0200

    W dniu 2012-04-26 10:25, Lewis pisze:

    > Ale pomińmy fakt czy ja to chcę reklamować dalej czy nie. Ale dla
    > potomnych co to są wpatrzeni w ceramiczne gówna jak w obrazki:
    > Czy powodem takiego popękania komina był faktycznie powód jaki mi
    > przedstawili? - Wątpię.
    > Kij bierz już tą gwarancję nie opłaca mi się szarpać.
    >
    > Poniżej oryginalna treść odpowiedzi jaką otrzymałem od Plewy:
    >
    > " Witam serdecznie,
    >

    > W odpowiedzi na pismo reklamacyjne związane z uszkodzeniem ceramiki.
    > Zgodnie z oględzinami i załączonymi zdjęciami stwierdzono błąd
    > konstrukcyjny
> [...]

    Szukaj faktury i zobacz co masz sprzedane. Jeżeli kupiłeś cały komin, a
    sprzedawca nie dołączył ci kształtki, to sprawa nie całkiem przegrana.
    Druga rzecz razem z kominem powinieneś dostać instrukcję - dostałeś?

    Jeżeli wykażesz, że ty jesteś w porządku, a sprzedawca zawalił to zgłoś
    niezgodność towaru z umową u sprzedawcy - ten zapewne potraktuje to jako
    naprawę gwarancyjną i o ile twój sprzedawca sporo zamawia u nich to może
    na nich wpłynąć i solidarnie coś z tym zrobią.

    Jak nie to gromadź dokumentację i do prawnika. Wymiana komina może być
    sporym kosztem nawet kilkadziesiąt tys. i niezależnie od tego czy to
    zrobisz czy po prostu naprawisz poprzez włożenie rury nie ma znaczenia
    kasa jest do wyciągnięcia.
    To samo tyczy się wykonawcy o ile to on spartolił.

    Sam miałem problem z gościem, który mi silikonem wkleił połączenie. Rura
    ceramiczna łącząca pękła. Na szczęście tam gdzie zamawiałem komin mieli
    dobry układ z producentem i przysłali do mnie speca od kominów.
    Skończyło się na usunięciu pękniętego odcinka i wklejeniu nowego.
    Całość kosztował mnie coś koło 100 zł. Wszystko łącznie z podłączeniem
    kominka do komina zrobiłem samodzielnie po wskazówkach specjalisty.
    Partacz niechętnie ale oddał kasę za robociznę. Za 100 zł nie chciało mi
    się tracić nerwów więc odpuściłem. Ale cały komin to już nie przelewki.

    Ariusz