    From: <news>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pęknięty komin ceramiczny - decyzja reklamacji
    Date: Thu, 26 Apr 2012 17:29:45 +0200

    Użytkownik "Lewis" napisał:
    > Nie pamiętam jak kupiony był komin, może była.
    > Zdjęcia mam, robiłem je na życzenie PLEWY. Napisałem do nich
    > jak wyżej. Zobaczymy co wymyślą. Oczywiście komin popękany
    > na całej długości a nie tylko przy przyłączu.

    No to musisz sobie wszystko przypomnieć, przynajmniej rachunek i gwarancję
    znaleźć.
    Nie wiem jaki jest ten twój komin, ale czy przypadkiem nie miał w
    parametrach technicznych maksymalnej temperatury 650stopni?
    Bo wszystkie ceramiczne jakie widziałem tak mają, a temperatura spalin z
    pieca na paliwa stałe może nawet przekroczyć 1000 stopni, a temperatura
    samozapłonu sadzy to aż 550 stopni, więc jeśli taką niską temperaturę ma
    twój komin do pieców na paliwa stałe to znaczy ze to fabryczny bubel, bo
    musiał popękać od takiej temperatury i skoro sprzedawca dał na to gwarancję
    to musi wymienić i nie popuszczaj tego!!!
    Nie daj się złapać na kruczki prawne, weź prawnika i wykaż że ich śpiewka o
    braku jakiejś przekładki nie była przyczyną pęknięcia, a warto walczyć bo
    można wygrać nie tylko komin ale i spore odszkodowanie jak się uprzesz.