  • Data: 2012-05-01 11:24:29
    Temat: Re: Pęknięty komin ceramiczny - decyzja reklamacji
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Wybacz, ale takie pierdoły jakie wypisujesz naprawdę zasługują na krytykę.
    > Może i w starych piecach sprzed 30-50 lat, czyli w piecach o bardzo
    > niskiej sprawności tj. poniżej 30% można było rozchajcować tak, żeby
    > czopuch rozgrzał się do czerwoności, ale obecnie raczej nikt już nie
    > montuje takich pieców. Obecnie montuje się kotły i kominki, w których
    > spaliny na wylocie nie osiągają nawet 300stC.

    Wybacz, ale sam opowiadasz pierdoły, coś ci się widocznie pokićkało na tych
    kursach dokształcających dla bezrobotnych fachowców i mylisz piece na paliwa
    stałe z olejowymi i gazowymi!

    Piec na paliwa stałe to nie olejowy czy gazowy że możesz go sobie wyłączyć
    gdy temperatura przekroczy 300 stopni, musisz czekać do wypalenia się paliwa
    a to może potrwać nawet kilka godzin.
    Temperatura spalania paliw stałych to okolice 1000 stopni, każdy głąb może
    taką informację znaleźć nawet w wikipedii.
    Oczywiście wskazane jest żeby temperatura spalin z takiego pieca nie
    przekraczała tych 300 stopni, wtedy sprawność grzania takiego pieca jest
    wysoka.
    Ale wystarczy jakiś chwilowy gwałtowny powiew silnego wiatru w momencie gdy
    w piecu kotłuje się pełną parą aby spaliny poleciały do komina tak szybko że
    nie zdążą się ochłodzić na rusztach wodnych i już mamy 1000 stopni spalin w
    kominie!
    Powiem więcej, wystarczy że dojdzie do zagotowania wody w instalacji (co w
    piecach na paliwa stałe nie jest niczym nadzwyczajnym) i dojdzie do
    wyparowania wody przez zawór bezpieczeństwa i już do komina trafiają spaliny
    z pełną temperaturą, niczym nie chłodzone, to oczywista oczywistość dla
    średnio rozgarniętego człowieka, ale wiem że na kursach dokształcających
    tego nie uczą.