  • Data: 2012-05-01 16:29:47
    Temat: Re: Pęknięty komin ceramiczny - decyzja reklamacji
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    news:4f9fab5b$0$1214$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wybacz, ale sam opowiadasz pierdoły, coś ci się widocznie pokićkało na
    > tych kursach dokształcających dla bezrobotnych fachowców i mylisz piece na
    > paliwa stałe z olejowymi i gazowymi!
    >
    > Piec na paliwa stałe to nie olejowy czy gazowy że możesz go sobie wyłączyć
    > gdy temperatura przekroczy 300 stopni, musisz czekać do wypalenia się
    > paliwa a to może potrwać nawet kilka godzin.
    > Temperatura spalania paliw stałych to okolice 1000 stopni, każdy głąb może
    > taką informację znaleźć nawet w wikipedii.
    > Oczywiście wskazane jest żeby temperatura spalin z takiego pieca nie
> [...]

    Tyle, że taki głąb jak Ty nie odróżnia pieca od kotła.
    To, że węgiel podczas spalania wytwarza temperaturę 1000stC nie oznacza, że
    spaliny o takiej temperaturze wędrują do komina.
    Te spaliny zanim dotrą do komina to wędrują grodziami i kanałami oddając
    ciepło wodzie i wychładzając się. Fizycznie nie ma możliwości, aby spaliny
    trafiające do komina miały temperaturę 1000stC, nawet gdyby się woda w kotle
    gotowała. Takie są prawa fizyki, o których taki głąb jak Ty po prostu nie
    wie.
    "Chwilowe powiewy" na takim kominie nie robią żadnego wrażenia.
    Kominy takie posiadają certyfikaty na 400 czy 600stC, które oznaczają, że są
    one odporne na taką temperaturę spalin i ta temperatura może być utrzymywana
    non-stop bez szkody dla tego komina.
    Odporność na pożar sadzy do 1000stC oznacza, że komin przetrwa pożar sadzy i
    szok termiczny wywołany żarem palącej się sadzy, którego temperatura
    osiągnie 1000stC. Ten żar nie jest w stanie nagrzać całego komina do
    1000stC, ale wywołuje szok termiczny spowodowany różnicą temperatur na
    powierzchni wewnętrznej tego komina, a temperaturą ceramiki, z której
    wykonany jest wkład komina. Wytrzymałość na pożar komina oznacza, że komin
    nie popęka przy takiej różnicy temperatur, która powstaje podczas pożaru
    komina, a nie, że można cały wkład kominowy rozgrzać do 1000stC. Poza tym
    jeżeli nawet pojawi się płomień w kominie o temperaturze 1000stC nie
    oznacza, że jest on w stanie rozgrzać cały wkład do takiej temperatury. Po
    prostu jest to niemożliwe, gdyż wkład oddaje ciepło do otoczenia.
    Widzisz rzecz jest w tym, że o tym sie mówi na kursach, o czym takie głąby
    jak Ty nie wiedzą i dlatego piszą później na forach bzdury.