  • Data: 2016-06-02 22:38:35
    Temat: Re: Permakultura w warzywniku?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Nie wiem dlaczego ala ta cała permakultura skojarzyła
    > mi się z teorią próchnicowego (humusowego) odżywiania roślin,
    > poglądem, według którego podstawowym pokarmem dla roślin jest
    > próchnica i woda; sformułowana po raz pierwszy przez Arystotelesa;
    > ponownie sformułowana i rozpropagowana przez A. Thaera..

    Bo tak to już jest na tym świecie, że jeden za drugim powtarza.

    Hieronymus CARDANUS z Mediolanu Xięstwa Włoskiego oriundus,
    Medyk i Matematyk sławny, powierzchowny Chrześcianin, a w sercu
    Ateusz. Nauczał w swych księgach blaspheme & impie, że Prawo
    starozakonne Żydowskie wyszło od Saturna. Nowy zaś Zakon, albo
    Ewangelia, od Jowisza i Merkuriusza; a zaś Alkoran Mahometa od
    Słońca i Marsa. Trzymał, że Świat ten jest wieczny; że człek
    pierwszy z zgnilizny się urodził, jako myszy albo żaby; że
    opętanych niemasz, ale to pochodzi z czarnej żółci, albo cholery.

    Tak oto pisał, choć może lepiej powiedzieć, że powtarzał, Benedykt
    Chmielowski w "Nowych Atenach". Może i dobrze ksiądz dobrodziej
    zrobił nazywając to wszystko bezbożnymi bluźnierstwami. Bowiem
    jeśliby miały się myszy albo żaby z tych zgniłych papierzysk
    i zwałów poklejonej tektury urodzić, to jeszcze nic. Lecz gdybyż
    ludzie mieli z onych gazet powstać, to ja sam nie wiem jacy.
    A strach o tym mysleć, bo czarnej żółci albo cholery nie brak
    przecież.

    > Pozdrawiam historycznie Ja...cki

    To zawsze docenię. Lecz dbajmy, by nadto nie wyszło histerycznie.

    Jarek

    --
    Z telewizji jego matka,
    Z gazet dzieci do zrobienia,