    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Piec CO wywala różnicówkę
    Date: Mon, 29 Jun 2015 15:33:32 +0200
    <mmbmbp$taf$11@news.icm.edu.pl> <mmbo2i$bbi$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <mmdkjn$7vk$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <mmdt34$mtk$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <mmdvvv$ppm$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <mmg933$v2u$1@node1.news.atman.pl>
    <5590ea00$0$8382$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <mmqua4$l75$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <mmra4s$e4v$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <mmrdnr$hr3$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>

    dyskusyjnych:802d3656-0c8b-47d6-a01e-549591a44146@go
    oglegroups.com...

    > czepiam sie bo projektant nie moze zakładac pewnych rozwiązan
    > nieobowiązujacych i musi zrobic urzadzenie tak by dzialalo poprawnie przy
    > odwrotnym podlaczeniu.

    Dlatego kocioł odwrotnie podłączony nie "wybucha" tylko sygnalizuje błąd.

    > Jesli urzadzenie nie moze funkcjonowac dowolnie (wspomniany piec) to
    > informuje o tym w instrukcji - statystycznie zajdzie potrzeba przepiecia
    > przewodów w jakims promilu gniazdek - czyli
    > dokładnie nie ma o czym mówic.

    Czyli sam przyznajesz że przez brak normy ktoś będzie miał kłopot.

    No to ja wrócę do pytania jakie kłopoty wprowadziłoby gdyby norma
    obowiązywała?

    > A gdy obok pieca bedzie gniazdo podwojne tradycyjne to wystarczy sie
    > podpiec pod to drugie - bez zadnej rzezby.
    > Wasze argumenty sa baaaardzo malo sensowne technicznie - ale
    > rozpowszechnianie ich spowoduje kolejna regulacje (i koszty) w naszym
    > zyciu.

    Jakie koszty? Podłączenie fazy zawsze z tej samej strony jest droższe niż
    losowo? No niby roboty więcej bo trzeba myśleć ale jakoś nigdy nie spotkałem
    elektryka który robi losowo.

    Pozdrawiam
    Ergie