    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 1 Jul 2015 07:44:17 -0700 (PDT)
    <6...@g...com>
    <mmrns9$sn5$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <mmtm80$fmj$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <mmu02j$p5e$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <mn0a49$se$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <mn0i2k$ash$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <mn0poc$k9o$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Piec CO wywala różnicówkę
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 1 lipca 2015 15:25:33 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Jak dotąd ciągle nie podałeś argumentu że losowość podłączania jest lepsza.

    nie jest lepsza, to po prostu nie ma znaczenia.

    > Natomiast ciągle nie wiem, dlaczego mimo, że nie trzeba ktoś miałby robić
    > inaczej niż się robić powinno, a ani tym bardziej losowo. W imię "bo mi
    > wolno"?

    Ale oczywiscie rób tak sobie - nie bronie itd.
    Protestuje tylko przed jednym - nazywaniem tego "lepszym" w konsekwencji propagowanie
    tego.
    Przykład hipotetyczny: w twoim własnym domu zrobiles po swojemu ale dales tez czasem
    gdniazda podwojne tradycyjne. Podaje ci przez okno przedluzacz. Jestes pewny gdzie
    jest faza? Nie jestes. Zatem o kant d. takie zasady. Zeby dzialaly musza byc
    jednoznaczne.

    > Tak odłączanie fazy jest
    > lepsze niż odłączanie zera.

    ale umiesz to uzasadnic, lepsze bo co? troche to przypomina wymagania nasa. Do
    ladownia na ksiezycu/marsie wystarczy jeden silnik (i przeciez to rozwiazanie
    sprawdzone). Ale na wydumane niebezpieczenstwo zgasniecia silnika wprowadza sie
    zasade ze lot musi sie odbywac jesli zgasną nawet dwa silniki. Wobec tego ze wzgledu
    na symerie ciagu trzeba zastosowac ich piec co sie kompletnie nie oplaca i generuje
    dalsze problemy. Dawno bylibysmy na marsie gdyby nie "zabezpieczacze" z nasa.
    U ciebie - zabezpieczenie sieci masz, ale nadal jeszcze kompletnie zbednie probujesz
    dorzucic nastepny stopien. Jesli zabezpieczenie przeciwporazeiowe masz sprawne to o
    ile chcesz je poprawic?
    Na marsa ergie to nie polecisz ;-)))

    > Tyle fakty. Oczywiście możesz twierdzić że to jest nieistotne, ale nie
    > zaprzeczaj faktom samym w sobie.
    >
    > Per analogia już widzę co najmniej dwie klasy takich urządzeń:
    > 1. Takie w którym ma znaczenie gdzie jest napięcie - ot choćby dowolne
    > urządzenie gdzie na wejściu masz wskaźnik napięcia (taki wskazówkowy).
    > 2. Takie w którym jest bezpiecznik a za nim nie ma transformatora, czyli
    > działa wewnętrznie 230V.

    no tak, sa powszechnie uzywane w domu :) Nawet nie wiem co by moglo spelniac te
    zalozenia. Pewnie co cos znajdziesz ale nadal bedzie jak ponizej.

    b.